הרב רא"ם הכהן תומך ברפורמת הגיור של מתן כהנא

אחרי הרב אליעזר מלמד, תמיכה רבנית נוספת לתכנית הגיור של השר כהנא |הרב רא"ם הכהן ראש ישיבת ההסדר בעתניאל: "מתווה הכרחי לעת הזו, אשר ירבה קידוש שם שמיים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/12/21 08:35 כד בטבת התשפב

הרב רא"ם הכהן תומך ברפורמת הגיור של מתן כהנא
הרב רא"ם הכהן בהר הבית, צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

תמיכת הרבנים במתווה הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא מתרחבת הבוקר (ג'). אחרי ראש ישיבת גוש עציון, הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, וראש ישיבת מחניים, הרב שלמה וילק - היום  ראש ישיבה נוסף יוצא בתמיכה פומבית במתווה הגיור של השר כהנא -  הרב רא"ם הכהן ראש ישיבת ההסדר בעתניאל.

במכתב ששלח הבוקר לשר כהנא כתב הרב רא"ם: "הריני תומך במתווה הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא. זהו מתווה הכרחי לעת הזו, אשר ירבה קידוש שם שמיים, ויחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל. 

המכתב לכהנא

המכתב לכהנא צילום: ללא

כפי שכבר כתבתי בעבר אין לי ספק שהאחריות מול מנהיגי הציבור בעת הזאת היא כדברי הנביא ירמיהו: 'וַהֲקִמֹתִי עֲלֵיהֶם רֹעִים וְרָעוּם וְלֹא יִירְאוּ עוֹד וְלֹא יֵחַתּוּ וְלֹא יִפָּקֵדוּ נְאֻם ה''. מתוך כך אני סבור כי חובתנו להחזיר את יכולת הגיור לרבני ערים כפי שכבר היה בעבר במדינת ישראל וכפי שהיה בכל הדורות מזמן התנאים.

הטענה שגיור קטינים הינה דעת יחיד אינה אמת כפי שמבואר בקונטרס העוסק בענייני גיור שיצא בימים אלו, המנתח את יסודות דיני הגיור ושיטות גדולי הפוסקים. ובעזרת ה' בזכות זה ישובו רבים מקרב אזרחי ישראל אל כור מחצבתם ונחזק את מדינתנו ככסא למלכות ה' בעולם, ועל ידי זה יגדל כבוד הרבנים וכבוד הרבנות הראשית לישראל, כבוד עם ישראל וכבוד ה' ".


(רפורמת הכשרות: השר מתן כהנא נפגש עם רב העיר פתח תקווה מיכה הלוי).