בשורה לנהגים בכביש 6: האחריות תוטל על החברה

ועדת שרים לחקיקה אישרה את תיקון לחוק אשר יקל על אלפי נהגי כביש 6, עלות פתיחת תיק הוצאה לפועל יוטל על החברה ולא על החייב במקרים של סכומים נמוכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/21 18:59 כג בטבת התשפב

בשורה לנהגים בכביש 6: האחריות תוטל על החברה
כביש 6, צילום: עין השופט הפקות

סוגיית הגבייה בכביש 6 חוצה צפון מכבידה על אלפי אזרחים. בתיקון החוק שהונח היום (ב') בוועדת שרים לחקיקה נקבע כי עלות פתיחת תיק הוצאה לפועל בגין חוב לכביש 6 תוטל על החברה עצמה, זאת כדי למנוע מצב בו עלות נסיעה של שקלים בודדים תופחת למאות ואף אלפי שקלים בשל הליכי חוב. 

תיקון חוק הוצאה לפועל שאושר היום בוועדת שרים לענייני חקיקה מבקש להטיל את עלות פתיחת התיק על החברה ולא על החייב במקרים של סכומים נמוכים. בנוסף, להאריך את משך הזמן מ-30 ל-60 יום שבהם החייב יוכל להסדיר את חובותיו. מטרת החוק הינה להבטיח כי חברה מסחרית חושבת פעמיים בטרם היא פועלת בהליך קיצוני כמו פתיחת תיק בהוצאה לפועל עבור גבייה של סכומים נמוכים.
 
לפי תיקון החוק, על החברה להציג שליחת חשבונית בדרך דיגיטלית או באמצעות מכתב רשום לכתובת מעודכנת במרשם האוכלוסין בטרם היא פועלת לפתיחת תיק. זאת בשל נתונים שנחשפו בפעם הראשונה בוועדה לפניות הציבור, יותר מחמישים אחוז (374/576) מהאנשים שהגישו ערר על פתיחת תיק ההוצאה לפועל כנגדם בשנת 2021, טוענים כי מעולם לא קיבלו דרישה לתשלום.

במהלך חצי השנה האחרונה נפגשה ח"כ יעל רון בן משה (יו"ר הוועדה לפניות הציבור) עם כלל הנציגים הרלוונטיים והגיעה למסקנה כי תיקון חוק הוצאה לפועל הוא הדרך הנכונה ביותר להתמודדות עם סוגיית הגבייה בכביש 6 חוצה צפון ולמנוע סוגיות דומות בעתיד. "זוהי תחילתה של הדרך לפתרון" אומרת חברת הכנסת, "אני גאה להוביל את החוק הזה למען תושבי הצפון ואמשיך להיאבק עד לאישורו הסופי של החוק בשלושת הקריאות במליאת הכנסת".