מרב מיכאלי על חוק החשמל: למנוע סיכול של הסכם עתידי

שרת התחבורה התייחסה לחוק החשמל שצפוי לעלות לקריאה שנייה ושלישית ואמרה כי ביהודה ושומרון המציאות אחרת כי צה"ל הוא הריבון | בר לב על האבטחה שהוצמדה לו: "הפכו אותי לאויב המתנחלים"

שמחה ברנס עמיאל ירחי שמחה ברנס ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/12/21 15:58 כג בטבת התשפב

מרב מיכאלי על חוק החשמל: למנוע סיכול של הסכם עתידי
מיכאלי, הלילה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

חוק החשמל צפוי להגיע בקרוב למליאה לקריאה שנייה ושלישית, ושרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה לנושא בישיבת הסיעה היום (ב'). במענה לשאלה של חדשות כיפה, אמרה כי יש הבדל בין מדינת ישראל לבין יהודה ושומרון, כי שם צה"ל הוא הריבון וזאת "מציאות אחרת לגמרי". 

לדבריה, הדבר הכי חשוב כרגע הוא "למנוע סיכול של הסכם עתידי". מוקדם יותר היום, התקיים דיון דוועדת הפנים של הכנסת בדרך לאישור החוק. יו"ר הוועדה וליד טאהא התעמת עם חביר הכנסת הימניים שהוצאו מהדיון בזה אחר זה. אבל למרות ההתנגדות העזה בימין לאישור החוק, יש מי בליכוד שיתכן ויצביע בעד החוק.

לחדשות כיפה נודע כי פטין מולא טרם החליט איך להצביע בזמן שיגיע החוק למליאה. נזכיר כי בהצבעה הטרומית על החוק נעדר מולא מהמליאה ולא הסכים להצביע נגד. במהלך הדיון הוציא יו"ר הוועדה וליד טאהא את מולא מהדיון על החוק. לאחר שיצא כתב מולא, "חה"כ ווליד טאהא הוציא אותי מועדת הפנים באמצע הדיון על חוק החשמל שהוא יודע שאני בא להעלות הסתייגויות שמטיבות עם כלל המגזרים. הסתייגויות האלו מתקנות את העיוות שיש כרגע בחוק החשמל המוצע".

עמר בר לב: "הפכו אותי לאויב המתנחלים" 

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, עורר עליו סערה גדולה כאשר התבטא לפני כמה שבועות בדבר "אלימות המתנחלים". מאז הוא עוד ניסה לתקן כאשר הסביר כי בטוויטר יש מגבלת תווים ולכן הוא לא ציין גם את הטרור הפלשתיני. בעקבות איומים על חייו, הוצמדה לשר אבטחה, ועל כך הוא אמר כי שלושה מחברי הממשלה הפכו אותי לאויב כל המתנחלים, "ולאחד שלא מבין בביטחון ובטרור שמפעילים הפלשתינים על תושבי ישראל".