בארצות הברית חוששים: סין מסייעת לסעודיה לייצר טילים בליסטיים

במודיעין האמריקאי מעריכים כי בסיוע של סין, סעודיה החלה לייצר בעצמה טילים בליסטיים, כך דווח ברשת CNN. ההתקדמות הסעודית בתחום זה יכולה לשנות מאוד את הדינמיקה האזורית ולסבך את המאמצים להרחבת הסכם עם איראן | שיחות הגרעין יתחדשו ביום שני

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/12/21 16:14 יט בטבת התשפב

בארצות הברית חוששים: סין מסייעת לסעודיה לייצר טילים בליסטיים
טיל בליסטי. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

רשת CNN דיווחה היום (ה') כי במודיעין האמריקאי מעריכים כי בסיוע של סין, סעודיה החלה לייצר בעצמה טילים בליסטיים. בדיווח צויין כי המהלך של המדינה הסונית, עלול לסבך את מאמציו של ממשל הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן לבלום את שאיפותיה הגרעיניות של איראן השיעית. בנוסף, לדבר יכולה להיות השפעה גם על המזרח התיכון.

בנוסף, בדיווח ציינו כי ידוע שסעודיה רכשה בעבר טילים בליסטיים מסין, אך היכולת לייצר טילים לבדה היא חדשה. ברשת האמריקאית נשענו על שלושה מקורות שעודכנו במידע המודיעיני, והיא פרסמה צילומי לוויין המרמזים על לפחות אתר אחד בסעודיה בו מייצרים הסעודים את הטילים. 

בכירים ממספר גופים ביטחוניים בארצות הברית עודכנו בתקופה האחרונה במידע מסווג שנוגע בכמה העברות גדולות של טכנולוגיית טילים בליסטיים בין הסינים לסעודים. "על ממשל ביידן להתמודד עם שאלות הנעשות דחופות בנוגע לתהייה אם ההתקדמות של סעודיה בתחום הטילים הבליסטיים יכולה לשנות מאוד את הדינמיקה האזורית ולסבך את המאמצים להרחיב את הסכם הגרעין עם איראן כך שיכלול ריסון טכנולוגיית הטילים שלה – מטרה שארצות הברית, אירופה, ישראל ומדינות המפרץ מכוונות אליה", נכתב בדיווח של CNN.

צילומי לוויין שקיבלה CNN מחברת Planet, מלמדים שסעודיה אכן מייצרת טילים בליסטיים באתר שבנתה בסיוע סין, בעבר. התמונות צולמו בין 26 באוקטובר ל-9 בנובמבר. לפי מומחים, נראה שבמתקן הסעודי פועל "בור שריפה" בו נפטרים משאריות דלק מוצק המשמש לייצורם של הטילים.