תרופה ראשונה ה-FDA העניק אישור חירום לפייזר: גלולה נגד קורונה

מינהל התרופות והמזון האמריקאי אישר לשימוש לגילי 12 ומעלה את הגלולה שפיתחה החברה האמריקאית. על פי הנתונים, הגלולה הראתה יעילות של כ-90% במניעת אשפוזים, תחלואה קשה ומוות לחולים בסיכון גבוה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/12/21 23:09 יח בטבת התשפב

ה-FDA העניק אישור חירום לפייזר: גלולה נגד קורונה
Paxlovid, צילום: shutterstock

החברה האמריקאית לייצור תרופות, פייזר, הודיעה היום (ד') כי מינהל התרופות והמזון בארצות הברית, ה-FDA העניק לה את אישור החירום עבור הגלולה שפיתחה נגד נגיף הקורונה. הגלוה הפכה היום לתרופה הביתית הראשונה נגד הנגיף הסיני וקיבלה את השם Paxlovid. בפייזר הודיעו לאחר שקיבלו את אישור החירום כי בכוונתם להגיש שוב את המסמכים בשנה הבאה, על מנת לקבל אישור קבוע לשימוש בתרופה.

על פי האישור, רק ילדים מגיל 12 ומעלה הנמצאים בקבוצת סיכון, יורשו לעשות שימוש בתרופה. הטיפול בגלוגה יימשך כחמישה ימים, כאשר המטופל ייטול גלולה אחת ב-12 שעות. מהנתונים שהעבירה פייזר ל-FDA, הגלולה יעילה בכ-90% במניעת אשפוזים, תחלואה קשה ומוות לחולים בסיכון גבוה. הנתונים אף הראו כי התרופה שומרת על יעילותה גם נגד זן האומיקרון.

בפייזר אמרו כי הם ערוכים לספק מיידית את התרופה החדשה בארצות הברית. החברה הרחיבה את הערכת היצור שלה לשנת 2022 מ-80 מיליון כדורים ל-120 מיליון. ארצות הברית רכשה עשרה מיליון מנות מפייזר, בסכום של 530 דולר למנה. 

בנט: "עוד כלי משמעותי בניהול המגפה"

נזכיר, כי פייזר בישרה על התרופה בתחילת החודש שעבר. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לאחר הפרסום בנובמבר: "יתכן שישנה בשורה טובה בדמות תרופה לטיפול בקורונה. כבר בסוף השבוע ביקשתי מהמערכת אצלנו ללמוד לעומק את נושא התרופה החדשה, ולבדוק רכש עבור מדינת ישראל".

בנט אמר כי התרופה מסוגלת להיות כלי נוסף במאבק במחלה "אם התרופה תאושר לשימוש זה יהיה עוד כלי משמעותי בניהול המגפה, יחד עם חיסונים לכולם ובדיקות נגישות, לכולם, כל הזמן".