10 הסיבות של הרב אבינר למאבק על חומש

נשיא ישיבת עטרת ירושלים מסביר מדוע צריך להמשיך להיאבק ולהתבסס ביישוב חומש: "רוצים עוד פעם להיכנע לטרור - לא כך בונים ארץ, לא כך בונים מדינה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/12/21 10:01 יח בטבת התשפב

10 הסיבות של הרב אבינר למאבק על חומש
נאבקים על חומש, צילום: מטה חומש תחילה

בלילה שבין שני לשלישי הקימו כוחות הביטחון מוצב צבאי בישוב חומש, במטרה למנוע את התבססות  תלמידי הישיבה במקום. נשיא ישיבת עטרת ירושלים בירושלים הרב שלמה אבינר, פרסם היום (ד') את התייחסותו למאבק על היישוב והצורך בתמיכה בישיבה במקום.

"א. ריבונו של עולם נתן לנו את כל הארץ הזאת וכמעט כל עם ישראל מאמין בתנ"ך, וחלק גדול של המין האנושי. ב. חומש נקרא כן, על שם חמישה כפרים, שהיו קיימים שם בתקופת המשנה והתלמוד. ג. הכפר ידוע מתקופת החשמונאים. ד. הגונב מן הגנב, בשרשרת גנבים, אינו מקנה בעלות לשום גנב, וב"ה חזרנו". 

"ה. היה ישוב נפלא עם בתים וגינות, אווירה חברתית, ציבור מגוון. קהילה לתפארת. ו. הישוב הביא ברכה גדולה לערבים השכנים, פרנסה, תעסוקה, ועוד. ז. באינתיפאדה הראשונה, הערבים החלו להתנכל ליהודים, לזרוק בקבוקי תבערה ועוד, ובשנייה השתמשו בנשק, וירי יום ביומו. ח. נרצחו אז שלושה תושבים ובשנת תשס"ג נרצח שולי הר מלך שבא במיוחד לחזק את הישוב. ט. החליטו להיכנע לטרור ולפנות את הישוב, על אף שתושבי חומש עמדו בגבורה נגד הרוצחים הערבים. י. גם עתה, רוצים עוד פעם להיכנע לטרור, להעניש את הטובים, ולתת פרס לרעים. לא כך בונים ארץ, לא כך בונים מדינה".