שר הביטחון גנץ הנחה את מפקדת אלון להיערך להתפרצות של 5000 ביום

שר הביטחון קיים דיון היערכות להתכנסות קבינט הקורונה הערב והחליט על הגברת היערכות המערכת הביטחונית להתפרצות של 5000 מאומתים ביום. עוד הוא אישר כי צה"ל ינהל את מבצע החיסונים ברשויות המקומיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/21 17:24 יז בטבת התשפב

שר הביטחון גנץ הנחה את מפקדת אלון להיערך להתפרצות של 5000 ביום
חיילי פיקוד העורף בפעילות בהתפרצות הקודמת, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ קיים הערב (ג') דיון היערכות לקבינט הקורונה, לבחינת המוכנות האופרטיבית של מערכת הביטחון לצעדים הנדרשים לאור התפרצות האומיקרון, בהשתתפות הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון תא"ל (במיל') משה אדרי ומפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין.
 
שר הביטחון הנחה את פיקוד העורף להרחיב את פעילות מפקדת אלון למול מדרגה של 5,000 מאומתים ביום, כפי שהציג מפקד פיקוד העורף. עוד אישר שר הביטחון, את מבצע החיסונים ברשויות המקומיות שיובל על ידי צה"ל ופיקוד העורף. לבסוף, ביקש שר הביטחון לוודא, כי צה"ל וכלל גופי הביטחון הפועלים תחת משרד הביטחון, נערכים לקיום התקהלויות תחת תנאים מחמירים, ולהידוק ההתנהלות השוטפת תחת התפרצות האומיקרון.

היום אושר צמצום הנוכחות הפיזית להיקף של 50% במקום העבודה במגזר הממשלתי והציבורי. כחלק מההחלטה, יוכלו מנכ"לי המשרדים ומנהלי יחידות הסמך, ככל שהדבר נדרש, לאשר שהייה של שיעור עובדים גבוה יותר, תוך נימוק ועדכון נציב שירות המדינה. בנוסף, הוחלט להנחות את הממונה על השכר לפנות לכל הגופים המתוקצבים והנתמכים על מנת שיפעלו בהתאם להחלטה זו, גם לגבי עובדיהם.

היום פרסמו במשרד הבריאות את נתוני התפרצות האומיקרון ועדכנו כי זוהו 170 מאומתים חדשים לוראיינט האומיקרון, עד כה זוהו בישראל 341 מאומתים.  קיים חשד גבוה לעוד 807 מקרים של חשיפה לאומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מבין סך המאומתים וה"חשד הגבוה" (1,148): 528 עם סימפטומים, 600 בלי סימפטומים ועוד 20 בתהליך בדיקה.