איסור התקהלות ותו ירוק: הגבלות משמעותיות בדרך

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות הורוביץ ובכירי משרד הבריאות קיימו דיון אל תוך הלילה על הגבלות חדשות | היום ימשך הדיון הקריטי, אלו ההגבלות הצפויות בעקבות גל האומיקרון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/12/21 07:26 יז בטבת התשפב

איסור התקהלות ותו ירוק: הגבלות משמעותיות בדרך
בנט, נערך לבלימת הנגיף, צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים במהלך הלילה (ב׳) התייעצות בעניין המשך ההתמודדות עם זן האומיקרון. בדיון נדונו אפשרויות שונות להידוק ההגבלות בצורה משמעותית לאור תחילתו של הגל החמישי והעלייה במספר הנדבקים.

אלו ההגבלות שנשקלות:

  • הגבלת התקהלות,
  • הרחבת התו הירוק
  • החלתו תו ירוק על ענפי מסחר,
  • הפסקת מימון בדיקות האנטיגן לילדים, ועוד.

היום ייערכו התייעצויות נוספות ודיוני המשך, במטרה לגבש את המשך תכנית הפעולה לטיפול באומיקרון. לאחר שיגובש מתווה מקיף, תתכנס ועדת השרים לענייני קורונה (קבינט הקורונה) לדיון בפרטיו.

בדיון שכינס בנט השתתפו: שר הבריאות, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, ממונה הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, המשנה ליועמ"ש לממשלה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, וגורמי מקצוע נוספים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף אתמול בישיבת הנהלת משרד החינוך, בראשות שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, במשרד החינוך בירושלים. ראש הממשלה ושרת החינוך שוחחו עם מנהלי האגפים והמחוזות על היערכות המשרד להמשך הטיפול בנגיף הקורונה וכן על מאמץ ההתחסנות הלאומי, בתוך כך במערכת החינוך.

"בשבועיים הקרובים המשימה הלאומית העיקרית של מדינת ישראל, של ממשלת ישראל ושל מערכת החינוך - היא לחסן ולהגן על ילדי ישראל במהירות לפני הגעת עיקר גל האומיקרון. לחסן את ילדי ישראל, להגן עליהם לפני שהגל מגיע. אחר כך יהיו משימות נוספות", אמר בנט.


(בנט במסיבת עיתונאים).