יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "לא נוכל לתת פתרונות לילדים רעבים"

בדיון משותף דרשה חברת מיכל שיר שיוקם גוף מתכלל אודות ילדים רעבים בבתי הספר, ואמרה כי כל עוד לא יוקם כזה המדינה לא תוכל לספק להם פתרונות. יו"ר ועדת החינוך, ח"כ שרן השכל קראה למשרד הבריאות ולמשרד החינוך: "הגישו לנו תוכנית מסודרת להזנה של כלל התלמידים במערכת החינוך ואנחנו נדאג לתקציב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/21 15:32 יז בטבת התשפב

יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "לא נוכל לתת פתרונות לילדים רעבים"
מוסד חינוכי אילוסטרציה , צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בדיון משותף של ועדת החינוך, התרבות והספורט והוועדה המיוחדת לזכויות הילד שהתקיים היום (ב'), דרשה יו"ר ועדת החינוך ח"כ שרן השכל ממשרד החינוך להניח על שולחן ועדת החינוך תוכנית כוללת למתן ביטחון תזונתי לכלל התלמידים במערכת החינוך.

"הקימו גוף שיכלול את משרדי הממשלה הרלוונטים בשיתוף מרכז השלטון המקומי ונציגים מהמגזר השלישי, שימפה את הצורך בהזנה בכל בתי הספר במדינת ישראל – יסודי ועל יסודי בכל המגזרים, והגישו לנו תוכנית מסודרת להזנת כל התלמידים. אנחנו כבר נדאג לתקציבים עבור התוכנית". הדברים נאמרו בדיון מיוחד במסגרת יום המאבק בעוני ובאי ביטחון תעסוקתי לאחר שהתברר כי אין נתונים עדכניים לגבי ילדים ותלמידים המצויים באי ביטחון תזונתי.

" הילדים נופלים בים הכסאות, אף אחד לא יודע מה מצבם"

במסמך שהוצג על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת עלה כי הנתונים הרשמיים של הממשלה מעודכנים לשנת 2016. על פיהם בשנה זו היו בישראל 638,000 ילדים באי-ביטחון תזונתי.  "השיעורים של ילדים עם אי ביטחון תזונתי גבוהים בקרב ערבים וחרדים ובקרב משפחות חד הוריות ומשפחות שההורים מקבלים קצבת הכנסה. יש שוני בנתונים בין מקור למקור ואנחנו למעשה לא יכולים לומר מהו הנתון המרכזי", הסבירה מאשה רבינוביץ' ממרכז המחקר והמידע של הכנסת.
 
יו"ר הוועדה המיוחדת לזכויות הילד ח"כ מיכל שיר סגמן התרעמה על כך שחסרים נתונים חשובים מהשנים האחרונות במהלכן הורים הפסיקו לעבוד בגלל מגפת הקורונה. "הילדים נופלים בין הכיסאות כי אף אחד לא יודע מה מצבם. כל עוד לא יקום גוף מתכלל לא נוכל לתת פתרונות לילדים רעבים", אמרה ח"כ שיר סגמן.

"אם לא נדאג לתלמידים האלה, הם ינשרו ממערכת החינוך"


מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית אמר כי אסור במערכת החינוך יהיו ילדים רעבים. "חשוב להכניס את מפעל ההזנה גם לבתי הספר העל יסודיים ולספק לכל הפחות כריך לכל תלמיד. צריכים להבין שאם לא נדאג לתלמידים האלה הם ינשרו ממערכת החינוך". בישיבה השתתפו נציגים מעמותות וארגונים רבים. יו"ר ועדת החינוך ח"כ השכל דרשה לשתף אותם בהכנת התוכנית שתגבש הממשלה למתן ביטחון תזונתי לילדים במערכת החינוך.