"כרמל" אתר החרמון יפתח למבקרים: מפלס הכנרת בעלייה

הסופה "כרמל" הביאה להצטברות של משקעים רבים ברחבי הארץ, ובחרמון, הצטברו 25 סנטימטרים של שלג יפהפה ולבן. מפלס הכנרת עלה בשני סנטימטרים | אלו התמונות מהסופה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 21/12/21 14:12 יז בטבת התשפב

אתר החרמון יפתח למבקרים: מפלס הכנרת בעלייה
שלג בחרמון, צילום: אתר החרמון

הסופה "כרמל" שהגיעה לאזורנו בתחילת השבוע הביאה מזג אוויר חריג, כאשר שקע ברומטרי מפותח מעל מזרח הים התיכון גרם למשקעים רבים, רוחות עזות ואפילו שלג בחרמון. מזג האוויר ממשיך להיות קר מהרגיל בעונה, והצטברו 25 סנטימטרים של שלג, כאשר הטמפרטורות עמדו על -2°. 

לאחר ההודעה כי האתר סגור למבקרים, באתר החרמון הודיעו כי הוא יפתח כבר ביום חמישי הקרוב, והכניסה בהזמנה אישית ורכישת כרטיסים מראש בלבד. אבל בינתיים אפשר ליהנות מהתמונות המרהיבות שמגיעות אלינו מהאזור. ההר, הגבוה ביותר בישראל וגם בסוריה, מתנשא לגובה של 2,814 מטרים מעל פני הים, מחזיק בארבעה שמות בעברית שמקורם בתנ"ך: חֶרְמוֹן, שְׂנִיר, שִׂרְיֹן ושִׂיאֹן.

ברד בגן הלאומי חמת טבריה

ברד בגן הלאומי חמת טבריה צילום: זיו לוי רשות הטבע והגנים

מפלס הכנרת בעלייה 

הגשמים הרבים אף הביאו לעלייה של מפלס הכנרת, ובאיגוד ערים כנרת מדווחים כי המפלס עלה כבר בשני סנטימטרים מאז אתמול, וכעת הוא עומד על 210.755-, כלומר 1.955 מטרים מתחת לקו האדום העליון, ו-2.246 מטרים מהקו האדום העליון.

כנרת

כנרת צילום: Yossi Zamir/Flash90

ברשות הטבע והגנים תיעדו בימים האחרונים צילומי נוף מרהיבים של נקודות חמד ברחבי הארץ, וכך למשל ניתן לצפות בקשת היפה הזאת, ולברך כמובן, “ברוך אתה ה’ אלוהינו מלך העולם זוכר הברית ונאמן בבריתו וקיים במאמרו”. 

קשת בהר גילה

קשת בהר גילה צילום: אלי דרור רשות הטבע והגנים

הגן הלאומי חמת טבריה

הגן הלאומי חמת טבריה צילום: זיו לוי רשות הטבע והגנים

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן