"אין בסיס בכל הארץ שמתקרב ביופיו לנוף שיש לנו": בייניש מהחרמון מספר על השלג

דוד רסקין, מ"מ בפלוגה המסייעת של גדוד 46 מחטיבה 401, מספר לחדשות כיפה כיצד נשארים דרוכים ומוכנים לפעילות מבצעית בכל זמן ובכל מקום, "המרחק של המוצב מהבית והמשפחה הוא גדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/21 15:02 ה בטבת התשפב

"אין בסיס בכל הארץ שמתקרב ביופיו לנוף שיש לנו": בייניש מהחרמון מספר על השלג
דוד רסקין בחרמון, צילום: דובר צה"ל

מזג האוויר הסוער שהגיע לאזורנו אתמול (ד') הביא גם לבשורה משמחת במיוחד, כאשר שלג החל לרדת בפסגות הר החרמון וכבר הספיק להיערם לגובה של חמישה סנטימטרים. אולם, למגינת ליבם של ישראלים רבים שקיוו להשתעשע בבניית בובות לבנות וקרבות רטובים, האתר יהיה סגור למבקרים עקב ערפל כבד ורוחות חזקות. 

דוד רסקין, מ"מ בפלוגה המסייעת של גדוד 46 מחטיבה 401, מדבר על חווית השלג הצבאית. "בימים האחרונים ראיתם הרבה תמונות של חיילים בשלג, אז אספר לכם קצת על מה קורה מאחורי הקלעים. אין בסיס בכל הארץ שמתקרב ביופיו לנוף שיש לנו - הר החרמון המושלג. גם במזג האוויר הקשה והקיצוני ביותר אנחנו נשארים דרוכים ומוכנים לפעילות מבצעית בכל זמן ובכל מקום". 

מוקדם יותר היום, (ה'), יחידת פינוי השלגים של חטיבת הגולן והחרמון בצה״ל כבר התחילו לעבוד עם השלג הראשון, ודוד אומר כי תוך כדי הלו"ז הצבאי, בין שמירה לפעילויות מבצעיות, יש גם זמן ליהנות מהשלג. "בעיני, ובעייני החיילים – המשמעות ברורה, יש לנו את ההבנה שאם אנחנו לא כאן אז אין מי שיגן על גבולות סוריה ועל המטיילים שבאתר. מעבר לזה, אנחנו מגנים על אתר היסטורי וחשוב למורשת של מדינת ישראל, זה נותן לנו משמעות נוספת לתפקיד". 

רסקין, במקור מתל אביב, התגייס באוגוסט 19, במסגרת לימודיו בישיבת ההסדר במצפה רמון. "המרחק של המוצב מהבית והמשפחה הוא גדול, אבל הפכנו יחד למשפחה אחד של השני. אני מזמין את כל המטיילים לבקר באתר ולהנות ממנו, אנחנו כאן שומרים עליכם".