ראיון שלמה קרעי על המתנחלים בחומש: "היהודים עברו על הרבה חוקים כדי להקים את המדינה"

אחרי שעלה לישיבת חומש, ישבנו לראיון עם חבר הכנסת שלמה קרעי, "בנט הוא בובה על חוט, במקום לתת תשובה יהודית לטרור המדינה הורסת" | אולי הגיע הזמן לקמפיין חיסונים של הליכוד? "שב ואל תעשה עדיף" | על המאבק מול הקואליציה: "הציבור רוצה מלחמת חורמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/21 16:34 טז בטבת התשפב

שלמה קרעי על המתנחלים בחומש: "היהודים עברו על הרבה חוקים כדי להקים את המדינה"
שלמה קרעי, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד עלה הלילה לחומש, על הביקור שם הוא סיפר בראיון לחדשות כיפה, "מה שקורה בחומש הוא אבסורד. זה מטורף הדם של הנרצח יהודה עדיין לא התקרר, האלמנה שלו אומרת שהצוואה שלו זה הישיבה בחומש והמדינה במקום לתת תשובה יהודית לטרור ולהקים ישיבה בחומש, ולבטל את חוק ההתנתקות, המדינה הורסת את המבנה של הישיבה ומתחילה בתהליך פינוי. זה מה שגרם לי להגיע לשם בלילה.

ראיתי שם מפגן של נחישות ועצמה של אנשים שיושבים לתוך הלילה כשהם עוסקים בתורה ובבניית הארץ כשהם מקימים מחדש את המבנה שנהרס. אני התרגשתי מהמראה הזה".

הנוכחות של האזרחים שם לא חוקית, ואתה מגיע לשם ותומך בעבירה על החוק.

"זה לא מדוייק, חשוב לדעת שהמקום הוא שטח C וישראל לא העבירה אותו לרשות הפלשתינית, נכון שכדי להגיע לשם צריך צו אלוף אבל לחברי כנסת יש חסינות. לגבי האנשים שהגיעו לשם, היהודים עברו על הרבה חוקים כדי להקים את מדינת ישראל. אני לא מעודד עבירה על החוק אבל מדובר במאבק על הארץ שלנו. מקום שחוליות טרור רוצות להשתלט עליו ולכן צעדים כאלה נדרשים. אגב, עד היום הייתה הסכמה שבשתיקה, אני לא חושב שהנוכחות היא עבירה על החוק, צה"ל נותן לאזרחים להיכנס".

"ניר אורבך הוא עלה תאנה לממשלה מסוכנת"

אתה יושב בליכוד עם אנשים שהצביעו בעד הפינוי מחומש וגוש קטיף.

"אנחנו יודעים שגם בין אדם למקום מודה ועוזב ירוחם, אני פחות מסתכל על העבר, אני מסתכל על העתיד, ולגבי העתיד בליכוד אנחנו מאוחדים בשמירה על ארץ ישראל. גם אלו עשו את הטעות החמורה הזאת מבינים שנעשתה כאן טעות חמורה ובמקום שקט קיבלנו ביצה של טרור". 

ובכל זאת ניר אורבך אומר היום שהצעת החוק של הליכוד לביטול הגירוש היא פופוליסטית

"ניר אורבך זה ניסיון לתת עלה תאנה ימני לממשלה המסוכנת שנתמכת על ידי האחים המוסלמים. אורבך יושב בקואליציה של וליד טאהא אז שלא יטיף לי מוסר. אם הוא כבר התנתק ואין לו את הלב היהודי והוא לא מסוגל אחרי שנרצח יהודי להבין למה עם ישראל רוצה להגיע לחומש אז אני שולח אותו לחשבון נפש עמוק".

בחודשים האחרונים אתה מנציגי הליכוד בוועדות, מפריע לך ההיעדרות של שאר חברי הליכוד?

"כל אחד עושה את מה שהוא חושב שהציבור שלו רוצה. לדעתי הציבור רוצה מלחמת חורמה בקואליציה, חלק מחברי לסיעה חושבים שהמאבק צריך להיות דרך החרמה ואי שיתוף פעולה, זאת מחלוקת בטקטיקה אבל כולנו מנסים להביא סוף לממשלה המסוכנת. אין חבר אופוזיציה שלא מגיע כי טוב לו ככה. אם הקואליציה תמשיך לדרוס אותנו אולי צריך לא להגיע לכנסת בכלל".

"ראינו את החולשה והרפיסות של נפתלי בנט, הוא בובה על חוט"

לדעתך יש לבנט יכולת להתמודד עם הגל החמישי?

"ראינו אתמול במסיבת העיתונאים את החולשה והרפיסות של בנט. בנט עמד שם בלי שהוא יודע מה להשיב לעיתונאים ששאלו למה אשתו טסה לחו"ל, אין כאן מנהיג, יש בובה על חוט וכמה ראשי ממשלה שלא סופרים אותו. כמו שבנט אמר שהשרים דברו עם מיליונר ולכן הם לא הצביעו בעד מתווה הקניונים. זאת עדות לקשרי הון שלטון".


(ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת העיתונאים).

אולי לאור הכישלון שאתה מדבר עליו הליכוד צריך להוביל קמפיין חיסונים?

"אני וילדי התחסנו אבל כשיושבת מיכל שיר ראש הועדה לשלום הילד אומרת לא לחסן ילדים קטנים, כשאתה שומע שאולי עיוותו נתונים במשרד החינוך אני לא יודע מה באמת כדאי ומה האמת, אולי מסכנים את הבריאות שלי בשביל לומר עשינו הכל?, אנחנו לא בממשלה ואין לנו את כל המידע, צריך ללכת לפי משרד הבריאות, אנחנו אומרים שב ואל תעשה עדיף". 

לסיום, לאור הסקרים על המתמודדים לראשות הליכוד, עם מי מהיורשים של נתניהו אתה מזדהה?

"אני מזדהה עם נתניהו שיהיה איתנו לעוד שנים ארוכות, כשיגיע הזמן תאמינו לי יהיו עוד הרבה מועמדים חדשים שלא שמענו עליהם בכלל. אני כאן כדי לשרת את הציבור ולעלות לאט לאט במדרגות השירות הציבורי והשמים הם הגבול".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן