בני גנץ מגן על המתיישבים: "רובם המוחלט אנשים ערכיים"

שר הביטחון גנץ התייחס בוועדת החוץ והביטחון למגוון נושאים שעל סדר היום | על הגרעין האיראני: "בשנה וחצי האחרונות אנו עוסקים בבניין הכוח". על המצב הביטחוני ביו"ש: "נגביר את הנוכחות בשטח ואת הפעולות לבלימת הטרור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/12/21 12:51 טז בטבת התשפב

בני גנץ מגן על המתיישבים: "רובם המוחלט אנשים ערכיים"
גנץ ברקע שטחי היישוב אביתר, צילום: פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ הופיע הבוקר (ב') בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשות חבר הכנסת רם בן ברק. בפתח הישיבה התייחס שר הביטחון, לפעולות מול איראן ולביקורו בארצות הברית.

"המצב הפנימי של איראן, מהווה הזדמנות עבור העולם", רמק גנץ ביחס לדיוני המעצמות. "איראן אינה מעצמה, אזרחיה סובלים ממצב כלכלי קשה, ההשקעה שלה בפיתוח ירדה במחצית בעשור האחרון, והיא סובלת מבעיות פנימיות וחיצוניות רבות. ראשי המשטר באיראן ערים היטב למצבם, ולכן, איראן מגיעה למשא ומתן בלי קלפי מיקוח אמתיים.

גנץ אמר כי אפשר ואף צריך לשבור את אסטרטגיית משיכת הזמן של איראן. "אנחנו מעמיקים את שיתוף הפעולה הבינלאומי, ואני בטוח שבקרוב יורחבו הפעולות – הגלויות והסמויות, במגוון אמצעים.
לצד זאת, בשנה וחצי האחרונות, אנו עוסקים בבניין הכוח, ברכש של אמצעים חדשים, שישמרו את עליונותה הביטחונית של ישראל באזור מול כלל האיומים". 


(גנץ מתקבל בארצות הברית)

"נגביר את הנוכחות בשטח ואת הפעולות לבלימת הטרור"

בנוגע למצב הביטחוני ביהודה ושומרון, אמר גנץ: "בשבועות האחרונים, מול התרעות שהלכו וגברו, ביצענו מבצעי סיכול רחבים, שגדעו יכולות וכוונות. המבצעים האלו יימשכו. נגביר את הנוכחות בשטח ואת הפעולות לבלימת הטרור, ונגבה מחיר ממי שמנסה ללבות אותו. נפעל מול כל ניסיון של חמאס לפגוע באזרחי ישראל ולהתעצם – בכל מקום, ובכל זמן".

על הפשיעה הלאומנית אמר כי לצד המשימה המרכזית של מאבק בטרור, מערכת הביטחון היתה עדה גם לתקיפות של ישראלים כלפי פלשתינים וחיילי צה"ל, שכללו פגיעה בגוף וברכוש. "אלו אירועים שלא נקבל ערכית ולא אינסטרומנטלית, לא נכיל ולא נסבול אותם. אני מגבה את חיילי צה"ל, את השוטרים ואנשי השב"כ שפועלים לפי חוק והנחיות הדרג המדיני".

"רוב מוחלט של המתיישבים הם אנשים ערכיים שפועלים על פי חוק וגם הם מגבים ומעריכים את פעילות כוחות הביטחון ומתנגדים למעשים האלו. נמשיך לפעול בכדי לשמור על החוק והסדר", הדגיש גנץ.

יו"ר מפלגת 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז הגיב לדבריו של שר הביטחון בני גנץ ואמר: "הדם של הנרצחים זועק מן האדמה. העובדות לא מעניינות את 'ממשלת השינוי'. את הממשלה הרעה הזאת לא מעניין שרק בחודש האחרון נרצחו שני יהודים רק בגלל שהם יהודים. את הממשלה הרעה הזו לא מעניין שבחודש האחרון היו מקרים רבים בהם ערבים ניסו לרצוח יהודים".