שוחרר הערבי שהתחזה לשוטר והתעמר בחסר ישע

בסוף השבוע האחרון פורסם סרטון בו נראה אדם ממזרח ירושלים כשהוא מאיים על בעל מוגבלות כי הוא עצור והוא יילקח למגרש הרוסים. הוא נעצר, והיום הורה בית המשפט על שחרורו. עורך דינו מסר כי מדובר במעשה קונדס

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/21 17:53 יד בטבת התשפב

שוחרר הערבי שהתחזה לשוטר והתעמר בחסר ישע
בית המעצר במגרש הרוסים. ארכיון, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

המשטרה עצרה אמש (ו') אדם ממזרח ירושלים שהתחזה לשוטר והתעמר בבעל מוגבלות בירושלים. היום (ז') הורה בית משפט השלום בירושלים על שחרורו. ברשת הטיקטוק הופץ סרטון, בו נראה החשוד מאיים על בעל המוגבלות כי ייקח אותו לתחנת המשטרה והוא נראה אומר לו: "אתה עצור על גניבת בקבוק קולה, אתה הולך איתי למגרש הרוסים". 

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אמש הובא לידיעתי הסרטון הקשה. לשכתי העבירה אותו מיד לטיפול מחוז ירושלים של משטרת ישראל, שהגיעה תוך זמן קצר אל העבריין המתעלל בצעיר חסר הישע. אנחנו לא ניתן לדברים כאלה להתרחש".

לטענת עורך דינו של החשוד המעשה בוצע בשוגג ובתום לב וזהו מעשה קונדס ותו לא. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראה החשוד בעוד מקרי תקיפה, ובין היתר כשהוא תוקף חרדי בבית מרקחת.

ח"כ בן גביר אמר בעקבות המקרה: "מדובר במתעלל סדרתי שבחר לפגוע ביהודים, להתעלל בהם ולזכות על חשבונם בתשומת לב ציבורית. המשטרה צריכה לעצור אותו, ולהושיבו בכלא".