הסוף למשחקי כדורגל בשבת? השר טרופר יתקצב מגרשים במיליונים

תכנית מיוחדת בשווי 70 מיליון שקל, אושרה על ידי שר התרבות והספורט ותביא להרחבת שעות התאורה במגרשי כדורגל בכל רחבי הארץ וכן להחלפת משטחי הדשא| "בשורה גדולה לפיתוח הכדורגל בישראל", ברך מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/12/21 16:05 יא בטבת התשפב

הסוף למשחקי כדורגל בשבת? השר טרופר יתקצב מגרשים במיליונים
הסוף למשחקי הכדורגל בשבת?, צילום: Flash90

הסוף למשחקי ליגות הכדורגל בשבת? שר התרבות והספורט חילי טרופר אישר הבוקר (ד') שדרוג מידי של יותר מ-70 מגרשי כדורגל בעלות של כ-70 מיליון שקלים. המשמעות: יותר משחקים יוכלו לעבור משבת לימי השבוע. 

בעבר נשמעה המצוקה באשר למשחקים רבים אשר מתקיימים בשבת ללא יכולת לעבור לאמצע השבוע בגלל בעיית התאורה במגרשים. כעת, משרד התרבות והספורט בראשות השר חילי טרופר מקווים שהמהלך החשוב יעניק אפשרות להעביר משחקים משבת ליום חול, לפי החלטת הרשות המקומית והדרישה במקום. 

שדרוג המגרשים יבוא לידי ביטוי בטווח זמן קצר יחסית ויכלול התקנת תאורה והחלפת משטחי הדשא מסינתטי לטבעי. מהלך כזה של השמשת תאורה במגרשי הספורט יעניק יותר שעות תאורה במגרשים ביממה כך שאנשים יוכלו לשחק במגרש יותר שעות. משמעות נוספת היא שיותר משחקים יוכלו להתקיים בערבי החול במקום בשבת בשעות היום.

מהלך חשוב של השר טרופר

מהלך חשוב של השר טרופר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר כי "במשרד התרבות והספורט אנו ערים לצורך העז של מאות קבוצות בישראל בהשקעה ושדרוג תשתיות המגרשים.  אחת הדרכים המרכזיות להגיע להישגים גבוהים יותר עוברת בשיפור תשתיות הספורט בכל הארץ. אני מודה להתאחדות לכדורגל על העבודה המשותפת ואני גאה שתכנית שיפוצים רחבה יוצאת לדרך לרווחת הספורטאים והציבור הרחב". 
 
יוסי שרעבי, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל בירך על הבשורה: "הבוקר הזה מביא עמו בשורה גדולה לפיתוח הכדורגל ולמימוש אחת מהמטרות האסטרטגיות של ההתאחדות לכדורגל – הגדלת מספר המשתתפים בענף. מצוקת המגרשים בישראל מוכרת וידועה והמהלך שהובילו שר הספורט וראשי המשרד יחד עם ההתאחדות היא חלק מתכנית אסטרטגית שגובשה יחדיו והיא נדבך מרכזי בשורת צעדים שסוכמו ועשויים להביא לתמורה גדולה בכדורגל הישראלי. רשימת המתקנים שאושרה להם תמיכה, בתוספת עלות קטנה יחסית של הרשויות המקומיות, תביא גם לשדרוגם המשמעותי ותאפשר לא רק אימונים ומשחקים באיכות טובה יותר, אלא גם פתיחת קבוצות נוספות בעיקר בגילים הצעירים. החסם הכלכלי צומצם באופן ניכר ואני סמוך ובטוח כי כל הרשויות והמועדונים שלקחו חלק בתהליך יחלו כבר בזמן הקרוב בשדרוג המתקנים. כאמור, זהו נדבך מרכזי ובעתיד הקרוב יתווספו אליו שינויים נוספים משמעותיים על פי התכנית בדרך למציאות טובה בהרבה של הענף".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן