חצי שנה לממשלה חילי טרופר לחדשות כיפה: "לא נוח לי, הייתי מעדיף ממשלה רזה"

לרגל חצי שנה לממשלת בנט ישבנו לשיחה קצרה עם שר התרבות והספורט. על בר-לב: "עמר כיוון לאותם אנשים שהם באמת פורעים וצריך לנהוג בהם ביד קשה" | על התנהלות הממשלה: "אני עם הפנים קדימה, פה כדי לעשות בתחומי מה שאני יכול למען עם ישראל ומדינת ישראל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/12/21 12:17 יא בטבת התשפב

חילי טרופר לחדשות כיפה: "לא נוח לי, הייתי מעדיף ממשלה רזה"
חילי טרופר, צילום: חדשות כיפה

שר התרבות והספורט חילי טרופר התייחס הבוקר (ד') בשיחה עם חדשות כיפה לציון חצי שנה לממשלת בנט ולסערת עמר בר-לב, "אין ספק שהתקדמנו, קודם כל יש ממשלה בישראל, משהו שלא היה מובן מאליו בשנתיים האחרונות, יש תקציב מדינה, דבר שלא היה מובן בשלוש שנים האחרונות והממשלה עובדת וקמה בבוקר" אמר טרופר על הממשלה והוסיף: "אנשים סך הכל עובדים למען המדינה. זה לא אומר שאין בעיות חסרונות אבל אנחנו במקום הרבה יותר טוב מאיפה שהיינו לפני שישה חודשים". 

בסוף יש כאן ממשלה מנופחת מאוד, מה דעתך על כל המינויים?

לא נוח לי עם זה, הייתי מעדיף ממשלה רזה יותר. המינויים האחרונים (סגן שר במשרד החינוך, ושר ההתיישבות אם אכן ימונה, ע"י), הם חלק מההסכמים הקואליציוניים. אני חושב שהיה מוטב שהממשלה הזאת הייתה רזה יותר, במיוחד לאור התקופה שאנחנו נמצאים בה. אבל אני עם הפנים קדימה, פה כדי לעשות בתחומי מה שאני יכול למען עם ישראל ומדינת ישראל.

השר לביטחון פנים עמר בר-לב מתבטא לאחרונה נגד אלימות המתנחלים, מה אתה חושב על האמירות שלו?

לא קל לי עם האמירות של בר-לב. זה ברור שרוב מוחלט של תושבי יהודה ושומרון הם אנשים הגונים שהאלימות של אותם קיצוניים מפריעה להם לא פחות משהיא מפריע לנו, עמר כיוון לאותם אנשים שהם באמת פורעים וצריך לנהוג בהם ביד קשה. גם מנהיגי ההתיישבות יסכימו איתנו בדבר הזה. אבל צריך לראות את ההקשר הרחב יותר והוא שיש 1,500 זריקות אבנים ובקבוקי תבעירה כלפי המתיישבים רק בשנה האחרונה וכמה אירועי אלימות יש של מתנחלים. צריך לטפל באירועי האלימות אבל בעיקר להחזיר את הביטחון של המתיישבים ולזכור שרובם שומרי חוק, אנשים הגונים כמו כל אחד מאיתנו.