אחד מאנשי צוותו של גנץ חיובי לקורונה: "כמשנה זהירות ימשיך בבידוד"

שר הביטחון שב מארצות הברית, ואחד מאנשי צוותו התברר כמאומת לנגיף עם ביצוע הבדיקה השלישית כנדרש. יו"ר כחול לבן ימשיך בבידוד, למרות כי איש הצוות לא ישב בקרבתו במהלך הטיסה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/12/21 12:09 יא בטבת התשפב

אחד מאנשי צוותו של גנץ חיובי לקורונה: "כמשנה זהירות ימשיך בבידוד"
לויד אוסטין ובני גנץ, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ ביקר בסוף השבוע שעבר בארצות הברית, זאת לצורך קיום סדרת פגישות מדיניות באשר להתחמשות האיראנית והפעולות שיש לנקוט בהתאם. הבוקר (ד') התברר כי אחד מאנשי צוותו בבדיקת קורונה שלישית (לאחר שלושה ימי בידוד ושתי בדיקות שליליות) כחיובי לקורונה. כזכור, כל השבים ארצה לאחר ביקור בחו"ל מחויבים בשלושה ימי בידוד.

בני גנץ בבידוד במליאה

בני גנץ בבידוד במליאה צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

מטעמו של גנץ נמסר כי כמשנה זהירות (על אף שהנהלים לא מחייבים זאת) ולאחר התייעצות עם משרד הבריאות, שר הביטחון ימשיך בבידוד עד לקבלת תשובת בדיקת הריצוף ובדיקה נוספת שיקיים איש הצוות. יודגש כי איש הצוות לא ישב בקרבת השר במהלך הטיסה ולא אובחן כחולה בבדיקה בנתב"ג או בבדיקה שקיים טרם ההמראה מארה"ב לישראל.

מתווה בידוד לשבים מחו"ל

  • מוגנים השבים לישראל ממדינות אדומות - לאחר ביצוע הבדיקה בנתב"ג, יחתמו על "הסכמון" ויכנסו לבידוד ביתי למשך 7 ימים שבסופם ידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו, הנ"ל ישוחררו מבידוד. 
  • לא מוגנים השבים לישראל ממדינות אדומות - לאחר ביצוע בדיקת PCR בנתב"ג, יופנו לבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה, ולאחריה: במידה ותוצאת הבדיקה שלילית, הנ"ל יחתמו על "הסכמון" ויועברו לבידוד ביתי להשלמת ימי הבידוד ל-7 ימים, שבסופם ידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו, הנ"ל ישוחררו מבידוד. במידה ותוצאת הבדיקה חיובית, הנ"ל ישארו במלונית עד להחלמה.