עיתון איראני מציג: אלו המטרות שלנו בישראל

במאמר מערכת של טהרן טיימס הובאה התייחסות לדיווחים בתקשורת הישראלית ולביקור של שר הביטחון בארצות הברית. לצד מפת ישראל שעל שטחה מסומנות מטרות נאמר, "הם חייבים לדעת שאם הם יעשו טעות, הרפובליקה האסלאמית תהרוס את תל אביב וחיפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/21 07:46 יא בטבת התשפב

עיתון איראני מציג: אלו המטרות שלנו בישראל
תחנת כוח בדרום איראן, ארכיון , צילום: shutterstock

שר הביטחון בני גנץ נפגש בשבוע שעבר עם הצמרת המדינית בארצות הברית, וחשף בפניהם כי איראן בונה את כוחה במערב המדינה כדי לתקוף את ישראל. הוכחה נוספת לכך ניתן למצוא הבוקר (ד') בשער העיתון המקומי "טהרן טיימס", תחת הכותרת "תעשו רק טעות אחת", בו הוצגה מפה של ישראל ועליה המטרות שאיראן יכולה להגיע אליהן. עוד נכתב בעיתון כי "הם חייבים לדעת שאם הם יעשו טעות, הרפובליקה האסלאמית תהרוס את תל אביב וחיפה", הודעה זו מגיעה בעקבות שיחות הגרעין שנערכו לאחרונה בין המעצמות לרפובליקה בווינה בירת אוסטריה. 

במאמר המערכת שהתפרסם, הובאה התייחסות לתקשורת הישראלית, בין היתר צוין העיתון ידיעות אחרונות, שם נאמר כי התקיפה בסוריה שיוחסה לישראל היא מסר ישיר לאיראן. על פי התקשורת הישראלית, כך נאמר בעיתון האיראני, משך זמן שיגור הטילים מאיראן לישראל נמשך כשעה. 

מפת ישראל עם המטרות כפי שפורסם בעיתון האיראני

מפת ישראל עם המטרות כפי שפורסם בעיתון האיראני צילום: טהרן טיימס

בעיתון אף צוטט הרמטכ"ל האיראני, מוחמד באגרי, שאמר כי "כוחותינו מעולם לא זלזלו באיום האויב והם ערוכים לאיומים הקטנים ביותר בתחום האסטרטגי. ברמה האסטרטגית אין בכוונתנו לפגוע באף אחד, אבל ברמה המבצעית והטקטית אנחנו מוכנים לתגובה נחרצת ולהתקפה מהירה וקשוחה נגד האויב". 

איראן רוצה להשליט את האידיאולוגיה שלה בעולם כולו

במסגרת פגישותיו בשבוע שעבר אמר שר הביטחון כי המטרה של איראן היא להפוך להגמון שישליט את האידיאולוגיה שלו באזור ובעולם כולו. "דיברתי בשנה האחרונה עם שרי הגנה מרחבי העולם, מדרום אמריקה ועד אפריקה. כולם מוטרדים מהמעורבות האיראנית בטרור באזורים שלהם באמצעות שלוחים וארגוני טרור. מדינות המפרץ והאזור כולו חווים איום מאיראן, והניסיון להגיע לגרעין, הוא בעצם הניסיון להעמיק את השליטה והמעורבות האירנית ולהשליט אידיאולוגיה קיצונית שתפגע בזכויות אדם וביציבות העולמית. איראן לא חזקה היום ולכן ניתן לפעול כדי לעצור אותה. אלה הנושאים שבהם דנתי עם בכירי הממשל בביקורי".