עובדת שפוטרה טוענת נגד שאשא ביטון: נאלצתי להסתיר נתוני תחלואה

על אף המינוי החדש לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך לאחר פיטורי המנכ"ל הקודם, לא רגוע במשרדה של השרה שאשא ביטון. בהקלטות שנחשפו סיפרה אחת מהעובדות שפוטרו כי נאלצה להסתיר נתוני תחלואת קורונה מבנט | לשכת השרה: "גיבוב שקרים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/12/21 21:39 י בטבת התשפב

עובדת שפוטרה טוענת נגד שאשא ביטון: נאלצתי להסתיר נתוני תחלואה
שאשא ביטון בעין הסערה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מינתה מוקדם יותר מנכ"לית למשרדה, לאחר שביום ראשון פיטרה את המנכ"ל יגאל סלוביק. הסערה שיצרה שאשא ביטו מסרבת לשקוע, והערב (ג') נשמעות טענות חדשות של עובדים נגד שרת החינוך.  

בהקלטות שנחשפו ב"מהדורה המרכזית", נשמעה אומרת אחת מהעובדות בלשכתו של סלוביק שפוטרה גם היא ביום ראשון, כי בהוראת השרה - היא נאלצה להסתיר נתוני תחלואת קורונה מראש הממשלה נפתלי בנט. 

"לי זה היה מאוד קשה שלא נתנו לנו להוציא נתונים החוצה, ואלה היו נתונים קריטיים בעיניי", סיפרה העובדת. "עניין אותי שיש התפרצויות, ברמת אפילו להעביר לראש הממשלה. יש לנו חיתוך מצב איתו, הוא ביקש 'תעבירו אירועים חריגים'. היו לי אירועים של 70, 50 ו-35 מאומתים. רציתי להעביר לראש הממשלה". 

העובדת המשיכה וסיפרה כי היו כמה התפרצויות גדולות מאוד, היו לנו כמה כאלה, "אבל היא לא הסכימה להוציא לתקשורת את זה, והיא לא הסכימה להודיע לראש הממשלה, כי היא פחדה שיסגרו כיתות ירוקות ויסגרו בתי ספר וכיתות. למזלי, בסוף רופא המחוז התערב שם והוא סוגר", אמרה.

"האמנתי בה בנושא של השקיפות ושל הנתונים", לדבריה, ועל פי הפרסום ב"חדשות 12", נתונים קריטיים לא דווחו. לטענת העובדת שפוטרה, אלו הפרטים שנשארו בתוך משרד החינוך: התפרצות בבית ספר "רבין" ביבנה - ביומיים עלה מספר המאומתים מ-20 ל-65. תלמוד תורה "ארץ המוריה" בירושלים - 64 מאומתים. תלמוד תורה ברמת השרון - 49 מאומתים. בארי בבאר שבע - 38 מאומתים. חלמיש בערד - 33 מאומתים.

חיסון ילדים

חיסון ילדים צילום: shutterstock

מדברי העובדת עולה, כי השרה שאשא ביטון נמנעה מלקדם את מבצע החיסונים בשטח בתי הספר. "ביום ראשון היה לנו דיון של סטטוס חיסונים. בעצם, עדכנו אותנו כל הפקע"ר והאלה מהשטח, כמה בעצם היו בסוף חיסונים מהפוטנציאל. הוא מתחיל לספר לנו. אתם לא תאמינו - בג'סר א-זרקא ובבועיינה-נג'ידאת, הוא מדבר איתנו בעשרות אחוזים. הוא כזה תפס את הראש ואמר 'אני לא מאמין שכמעט ויתרנו על זה, שהיא פשוט לא רצתה לעשות את זה'". היא הסבירה: "זה בלי קמפיין, היא לא הסכימה עדיין שאנחנו נרתום את בתי הספר, בלי כלום".

"מדובר בגיבוב שקרים של עובדת שיצאה למסע נקמה תקשורתי"

מלשכת שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, נמסר: "מדובר בגיבוב שקרים של עובדת במשרת אימון של המנכ"ל שיצאה יחד איתו למסע נקמה תקשורתי. עצם העובדה שהעובדת לא מתראיינת בפנים גלויות ובקולה כדי להגן על עצמה מתביעה דיבה מוכיחה כי מדובר באוסף של שקרים". 

"משרד החינוך פועל בשיתוף מפעולה מלא עם משרד הבריאות שאצלו מרוכזים כל הנתונים וכן עם פיקוד העורף לקיום כל החלטות הממשלה וקבינט הקורונה".

שר האוצר יאיר לפיד גיבה את שאשה ביטון: "מביע אמון מלא בשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, במקצועיות שלה וביושר שלה. כל ההכפשות לא יעזרו, ממשיכים לשנות את המדינה יחד".


(בנט בפתח ישיבת הממשלה ביום ראשון)