הוושינגטון פוסט: ישראל תקפה מתקנים לייצור נשק כימי בסוריה לפני כחצי שנה

בעזרת מטוסי קרב תקפה ישראל מטרות צבאיות ליד דמשק וחומס ונהרגו בהן שבעה חיילים. התקיפה ניסתה לעצור את ההתנעה מחדש של פרוייקט הנשק הכימי של סוריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/21 18:32 ט בטבת התשפב

הוושינגטון פוסט: ישראל תקפה מתקנים לייצור נשק כימי בסוריה לפני כחצי שנה
תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

בדיווח היום (ב') בעיתון הוושינגטון נכתב כי ישראל תקפה מתקנים צבאיים בסוריה שקשורים לייצור נשק כימי לפני כחצי שנה. עוד נכתב כי ישראל תקפה בעזרת מטוסי קרב שלוש מטרות צבאיות ליד דמשק וחומס ונהרגו בהן שבעה חיילים.

התקיפה התרחשה בניסיון לעצור את סוריה להתניע מחדש את פרויקט הנשק הכימי שלה. מידע מודיעיני ישראלי הצביע על כך שממשלת סוריה רכשה חומרים כימיים ואספקה הדרושה לבנייה מחדש של הפרויקט, עליו ויתרה, לכאורה, לפני כשמונה שנים.

לאחר אותה תקיפה דיווחו בטלוויזיה הסורית כי ישראל תקפה לפנות בוקר בשטחה באופן נרחב, ככל הנראה באמצעות מטוסים שהיו מעל שמי לבנון. ברשת SANA דיווחו כי "מערכות ההגנה האוויריות שלנו התעמתו עם תוקפנות ישראלית מכיוון המרחב האווירי הלבנוני".

תוכנית הנשק הכימית של סוריה היא איום ישיר על ביטחונה של ישראל ומדינות שכנות באזור, כך נכתב בדיווח. בעוד שאסאד השתמש, על פי הדיווחים, בנשק נגד אזרחיו מאז תחילת מלחמת האזרחים במדינה, הארסנל הכימי של סוריה נועד במקור לשימוש במלחמה עתידית נגד ישראל. בכיר מודיעין במערב סיכם כי "זהו נשק אסטרטגי של המשטר".