"לא נגדי אתם נלחמים": מתן כהנא במתקפה על חברי הכנסת החרדים. צפו

האופוזיציה העלתה הצעת אי אמון, השר לשירותי דת עלה וירה לכל הכיוונים: "נגמרו הימים שאתם דורכים על הציונות הדתית. אתם רוצים את הציונות הדתית קטנה וכנועה. אנחנו לא פחות מקפידים על ההלכה ואנחנו לא פחות יראי שמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/21 17:32 ט בטבת התשפב

"לא נגדי אתם נלחמים": מתן כהנא במתקפה על חברי הכנסת החרדים. צפו
צילום: דוברות הכנסת

בתשובה להצעת אי אמון שהגישו הסיעות החרדיות ענה השר לשירותי דת מתן כהנא: "יצא המרצע מן השק. הכנס האחרון שארגנו חברי הכנסת החרדים נגדי, הסביר לי הכל. הבנתי נגד מי אתם נלחמים: לא נגד הרפורמים. גם לא נגדי. אתם נלחמים נגד הרבנים שלי ונגד בתי המדרש שחברי ואני גדלנו בהם".

"אתם נלחמים נגד הרב אליעזר מלמד שליט"א שמרבית בני הציונות הדתית לומדים ופוסקים הלכה מספרי ההלכה המעולים שלו שהודפסו בכמיליון עותקים. נגד ראשי ישיבות הסדר חשובים כמו הרב יעקב מדן ראש ישיבת "הר עציון" והרב ראם הכהן ראש ישיבת "עתניאל". מבחינתכם אין בית מדרש אורתודוקסי של הציונות הדתית. יש או רפורמים או חרדים. אתם נלחמים נגד זכותה של הציונות הדתית להגדרה עצמית. אתם רוצים את הציונות הדתית קטנה וכנועה", אמר כהנא.

כהנא ציטט מדבריו של דרעי: "לא אני אמרתי את זה. חה"כ דרעי אמר את זה: בפרוס ימי הרחמים והסליחות טרח דרעי לטנף על הציונות הדתית ולהאשים אותה שהיא מבלה בשבת בקלאב ובסאונה. חה"כ דרעי לא מאמין שאפשר להיות אורתודוכסי ולא חרדי. אתם לא סופרים את הרבנים שלנו".

הוא חתם: "ח"כ דרעי וגפני תכניסו טוב טוב לראש: נגמרו הימים שדורכים עלינו. נגמרו הימים שאומרים לנו מי ראוי להיות דיין או רב עיר ומי פסול.  אנחנו לא פחות מקפידים על ההלכה ואנחנו לא פחות יראי שמים, ואנחנו לא הולכים לשום מקום. אנחנו והרבנים היקרים שלנו".

אתמול (א') דווח כי בנט וכהנא החליטו להקפיא את מתווה הכותל. על פי הדיווח, כהנא אמר לעוזריו כי "אנחנו בוחרים לא לעסוק בזה עכשיו, נקודה. מתווה הכותל הפך מוקד של שיסוי ושנאה, בעיקר של דוברי הליכוד שתופסים טרמפ על המתווה. אסור לנו לשחק לידיים שלהם. אנחנו עוזבים כרגע את הכול. לא נוגעים בזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן