מחירי הבשר הטחון המיובא ירדו וזאת הסיבה

משרד הכלכלה מפרסם את רשימות הזוכים במכסות פטורות ממכס לבשר בקר טרי לשנת 2022: שופרסל, נטו מלינדה, מרב כל ובלדי. החברות התחייבו לשווק בשר טחון טרי במחיר לצרכן של 28-30 שקלים לקילו, לעומת 29-31 שקלים בשנת 2021

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/21 16:35 ט בטבת התשפב

מחירי הבשר הטחון המיובא ירדו וזאת הסיבה
בשר טחון, צילום: shutterstock

משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם את תוצאות המכרז ליבוא בשר טרי במכסות פטורות ממכס בהליך תחרותי. הזוכים התחייבו לשווק בשר טחון טרי במחיר לצרכן של 28-30 ₪ לק"ג.

  • חברת שופרסל זכתה במכסה פטורה ממכס בהיקף של - 4,250 טון. כנגד המכסה תשווק החברה בסניפיה בכל שנת 2022 בשר טחון טרי במחיר לצרכן של 28 ₪ לק"ג בלבד.
  • חברת נטו מלינדה זכתה במכסה פטורה ממכס של 5,000 טון אותם תשווק במאות קצביות פרטיות וברשת ויקטורי בתמורה להתחייבותה למכור בשנת 2022 בנקודות המכירה האלה בשר טחון טרי במחיר לצרכן של 29 ₪ לק"ג.
  • חברת מרב כל, זכתה במכסה פטורה ממכס של 3,000 טון אותם תשווק בסניפי אושר עד בתמורה להתחייבותה למכור בשנת 2022 בשר טחון טרי במחיר לצרכן של 30 ₪ לק"ג.
  • חברת בלדי זכתה במכסה פטורה ממכס של 1,500 טון אותם תשווק בסניפי הרשת בתמורה להתחייבותה למכור בשנת 2022 בשר טחון טרי במחיר לצרכן של 30 ₪ לק"ג.

"הבשר המוזל צפוי להגיע כבר בתחילת השנה" 

דני טל, יו"ר וועדת המכסות במשרד הכלכלה והתעשייה, ציין כי למרות התייקרות של עשרות אחוזים במחירי בשר הבקר בשוק הבינלאומי במהלך השנה האחרונה, מאפשר ההליך התחרותי להנגיש לציבור הצרכנים בישראל את הבשר הטחון, המשמש חומר גלם בסיסי במטבח הישראלי, במחירים זולים יותר לעומת אשתקד. לדברי טל, המכסות הפטורות מהוות כלי בידי משרד הכלכלה והתעשייה וועדת המכסות, להפחית את מחיר הבשר לצרכן הסופי ולהנגישו במחיר שווה לכל כיס".

הבשר שבמכסות צפוי להגיע לישראל בתחילת השנה והזוכים במכסות מתחייבים לשווק בשר טחון טרי ואיכותי ששיעור השומן בו נמוך מ 14% במשך כל השנה באופן נגיש וזמין על המדפים. בנוסף, הזוכים מחויבים לפרסם את מחיר הבשר הטחון הטרי בדף המבצעים השבועי המודפס או המפורסם באתרי האינטרנט שלהם. רשימת נקודות המכירה, תוסיף להתפרסם באתר משרד הכלכלה והתעשייה.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "בשר טחון הנו מוצר בסיסי, אשר צריך להיות נגיש במחיר הוגן לצרכנים. המכסות מייצרות לצרכנים אלטרנטיבה זולה יותר, באיכות גבוהה ומעודדות תחרות. לצד זאת, אנחנו מגבירים את האכיפה בנקודות המכירה, כך שהצרכנים יזכו בהטבה זו במלואה – נגישות, מחיר ואיכות".