"בלב כבד החלטתי לסיים את תפקידו": שאשא ביטון מסבירה את הפיטורין

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, הונחה לסיים את תפקידו באופן מיידי. לאחר הביקורת, שרת החינוך מספקת תגובה רשמית וטוענת: "רק אומר כי המחלוקת בינינו הייתה על אופן תפקודו, התנהלותו ואי עמידה ביעדים שהצבתי למערכת"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/12/21 11:41 ט בטבת התשפב

"בלב כבד החלטתי לסיים את תפקידו": שאשא ביטון מסבירה את הפיטורין
יגאל סלוביק, צילום: Miriam Alster/Flash90

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, פוטר אמש (א') מתפקידו לאחר כהונה שנמשכה חודשים בודדים בלבד, זאת על רקע חילוקי דעות מול שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון. בכירת תקווה חדשה בחרה להתייחס היום לדברים ולספק תגובה רשמית לפיטורין שעוררו תהייה בקרב רבים.

"החלטתי, בלב כבד אך שלם, לסיים את תפקידו של מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק", אמרה בפתח דבריה. "מפאת כבודו, לא רציתי לקיים דיון פומבי על כך, אך עקב ההשמצות השקריות שמופצות בשעות האחרונות, רק אומר כי המחלוקת בינינו הייתה על אופן תפקודו, התנהלותו ואי עמידה ביעדים שהצבתי למערכת החינוך. מעבר לכך לא אוסיף". 

יפעת שאשא ביטון

יפעת שאשא ביטון צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוד אמרה שרת החינוך כי אין קשר בין הפיטורין לנושא הקורונה, ואף ציינה לשבח כי נושא זה נוהל על ידו בצורה מיטבית, כאשר ייצג את המשרד בדיונים השונים, "משרד החינוך מחויב ליישם את מלוא החלטות הממשלה וקבינט הקורונה באופן הנכון והמקצועי ביותר". כמו כן, שאשא ביטון ציינה כי "אין שופטים אדם בשעת צערו, אך התנהלותו מוכיחה כי אינו ראוי להיות איש אמון. לא נותר לי אלא להצטער על הסגנון ולאחל למר סלוביק הצלחה בהמשך הדרך". 

סלוביק כיהן בעברו כסגן ראש המל"ל וראש אגף לוחמה בטרור. לא מדובר בשינוי הראשון בתחום החינוך בשבוע האחרון, כאשר חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי מונה לסגן השרה. בכך, המפלגה שולטת באופן מלא על ענייני המשרד, כאשר גם השרה שאשא ביטון וגם יו"ר ועדת החינוך בכנסת, שרן השכל, הן מתקווה חדשה.