למרות האומיקרון: המומחים לא ממליצים על חיסון רביעי

צוות המומחים של משרד הבריאות קבע כי בשלב זה אין צורך במנת בוסטר נוספת, ותקופת ההחלמה למאומתים בווריאנט החדש תוארך. חברי הוועדה הסכימו כי יש לצורך לעודד את התחסנות האוכלוסייה אף במנה השלישית, ולחזק את ההגנה על האוכלוסייה שבסיכון

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/12/21 07:26 ט בטבת התשפב

למרות האומיקרון: המומחים לא ממליצים על חיסון רביעי
חיסוני הילדים, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הווריאנט החדש של נגיף הקורונה שהתגלה לאחרונה במדינות אפריקה הביא לשינויים נרחבים במדיניות הכניסה לישראל, אולם טרם משפיע על מדיניות החיסונים שלה. צוות הטיפול במגיפות והוועדה המייעצת לחיסונים דנו אמש (א') בצמצום פרק הזמן בין המנה השנייה למנה השלישית ומתן מנת בוסטר רביעי לאוכלוסייה הבוגרת. מהחלטות הוועדה עולה כי בשלב זה יוארך משך ההחלמה למאומתי האומיקרון ובנוסף, קבלת מנת החיסון תתרחש שלושה חודשים מאז ההחלמה.

 

בשלב הזה הוחלט שלא להמליץ על מתן מנת בוסטר נוספת, חיסון רביעי למדוכאי חיסון או אוכלוסייה מבוגרת. בנוסף, הוחלט לא להמליץ על קיצור מועד מתן בוסטר לאחר חיסון שני ל – 3 חודשים, מתן מנת חיסון נוספת למחלימים שחוסנו פעם אחת ו מתן בוסטר למי שחוסן פעמיים וחלה. חברי הוועדה הסכימו כי יש לצורך לעודד את התחסנות האוכלוסייה אף במנה השלישית, ולחזק את ההגנה על האוכלוסייה שבסיכון. 

בתוך 72 שעות: מדינות אדומות חדשות 

"האומיקרון מדבק הרבה הרבה יותר, אנחנו יודעים שמי שמחוסן בהתאם להנחיות משרד הבריאות מוגן הרבה יותר מפניו. כל הסימנים מראים שמי שמחוסן בבוסטר מוגן בצורה טובה יותר ממחלה קשה. מי שלא מתחסן מסכן את עצמו ואת סביבתו ואת החברה", כך אמר אמש שר הבריאות ניצן הורוביץ במסיבת עיתונאים עם שאר בכירי משרדו. 

ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה שלילית שלהם ושל כל הנוסעים שהיו עמם בטיסה. לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, ישוחררו מבידוד.