אחרי חודשים בודדים: מנכ"ל משרד החינוך פוטר מתפקידו

ד"ר יפעת שאשא ביטון פיטרה את מנכ"ל משרדה, זאת עקב חילוקי דעות. בעבר אמרה עליו, "החלטתי להביא לכאן משהו שהוא קצת אחר: שמסוגל להסתכל על הדברים בראייה אחרת, מלמעלה, מבחוץ, להעניק לנו את התובנות שלו, ובעיקר שיהיה אדם של אנשים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/12/21 20:39 ח בטבת התשפב

אחרי חודשים בודדים: מנכ"ל משרד החינוך פוטר מתפקידו
פוטר, סלוביק. , צילום: Miriam Alster/Flash90

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, פוטר הערב (א') לאחר חודשים בודדים בתפקיד, זאת על רקע חילוקי דעות מול שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון. סלוביק כיהן בעברו כסגן ראש המל"ל וראש אגף לוחמה בטרור. 

שאשא ביטון: החלטתי להביא משהו שהוא קצת אחר

בחודש יולי האחרון, לאחר השבעת הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט, נערך במשרד החינוך טקס חילופי המנכ"לים וסלוביק נכנס לתפקידו במקום אל"מ במיל' עמית אדרי. "אני ויגאל עבדנו יחד והצלחנו לעשות דברים לא שגרתיים: ראיתי איך יגאל מסוגל לרתום את האנשים, לגייס את כולם ולהביא לפתרונות, שלא ראינו במקומות אחרים", אמרה אז שאשא ביטון. 

"כשהגעתי לכאן, למשרד החינוך, משום שאני אשת חינוך והצוות שלי אנשי חינוך, וכולכם אנשי חינוך, החלטתי להביא לכאן משהו שהוא קצת אחר: שמסוגל להסתכל על הדברים בראייה אחרת, מלמעלה, מבחוץ, להעניק לנו את התובנות שלו, ובעיקר שיהיה אדם של אנשים, עם נשמה יתרה, והיה לי ברור יגאל, שאתה האיש המתאים".

סלוביק יעזוב באופן מיידי" 

במכתב הפיטורין שפרסמה מורן אזולאי מ-ynet, מבהירה השרה כי מעתה ועד מועד הכניסה לתוקף של הפיטורין בסוף החודש, סלוביק יממש את ימי החופשה שלו, כלומר, יעזוב את המשרד באופן מיידי. ממשרד החינוך נמסר בתגובה לחדשות כיפה: "משרד החינוך מחויב לכל החלטות הממשלה וקבינט הקורונה. אנחנו מאחלים למר יגאל סלוביק בהצלחה בהמשך דרכו".

לא מדובר בשינוי הראשון בתחום החינוך בשבוע האחרון, כאשר חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי מונה לסגן השרה. בכך, המפלגה שולטת באופן מלא על ענייני המשרד, כאשר גם השרה שאשא ביטון וגם יו"ר ועדת החינוך בכנסת, שרן השכל, הן מתקווה חדשה. 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן