שנה למותו של אהוביה סנדק: הפגנה ועימותים בגשר המיתרים

במחאה על מותו של אהוביה סנדק והתנהלות המשטרה בכל הנוגע לחקירת מותו מאות מפגינים הגיעו הערב לגשר המיתרים, חבר הכנסת בן גביר: "באתי לכאן כדי לדרוש צדק לאהוביה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/12/21 23:02 ז בטבת התשפב

שנה למותו של אהוביה סנדק: הפגנה ועימותים בגשר המיתרים
גשר המיתרים הערב, צילום: ללא

שנה למותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל בעקבות מרדף שוטרים בבנימין, כ-700 מפגינים מוחים בכניסה לירושלים במחאה על התנהלות המשטרה,  ובקריאה להעמיד את השוטרים שגרמו למותו של סנדק לדין. כוחות משטרה פועלים במקום ומכת"זית הופעלה. חמישה עצורים במקום.



אביו של אהוביה ז"ל, אברהם סנדק, אמר במקום קדיש, וערך קבלת עול מלכות שמים לעילוי נשמת בנו אהוביה. קצין משטרה שהיה במקום, הזהיר את עשרות מפרי הסדר טרם השימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. למרות אזהרות אלו, הפרות הסדר המשיכו וכללו חסימות צירים, התפרעות וידויי ביצים לעבר הכוחות.

במשטרת ישראל מסרו כי מספר מפגינים חסמו בשעה האחרונה את ציר הרכבת הקלה ברחוב הרצל בירושלים וניסו לשבש את תנועת הרכבת הקלה. כוחות משטרה פיזרו את מפרי הסדר ותנועת הרכבת התחדשה. בעקבות הפרות הסדר, החלו כוחות המשטרה בהדיפתם של מפרי הסדר, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר ומעצר של מתפרעים שלא נשמעים להוראות השוטרים במקום.

חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיע להפגנה ואמר: "אני באתי לכאן כדי לדרוש צדק לאהוביה, לא יכול להיות מצב שבו כאשר שוטרים הרגו ובצדק מחבל, אמרו להם: ״חייבים לחקור״, ודווקא כאן, לא חוקרים. זו בושה, זו שערורייה. ובאתי כאן גם להגן על אותם צעירים וילדים ולומר שאף אחד לא ייפגע בהם, אף אחד לא ירביץ להם, מותר להם לצעוק, מותר להם לזעוק, זו דמוקרטיה!".