צבי יחזקאלי חושש מהמתווה של כהנא: "אפשר יהיה להתגייר בתא טלפון ציבורי בשתי דקות"

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 סיפר בראיון כי לאור הרפורמות האחרונות של השר לשירותי דת הוא חושש לזהותה היהודית של המדינה, "אין לי אלא כיהודי מאמין, שהקדוש ברוך הוא משגיח על כל צעד של כל יהודי פה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/12/21 13:01 ו בטבת התשפב

צבי יחזקאלי חושש מהמתווה של כהנא: "אפשר יהיה להתגייר בתא טלפון ציבורי בשתי דקות"
צבי יחזקאלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לשירותי דת מתן כהנא הצליח להעביר בחוק ההסדרים את רפורמת הכשרות, ולאחרונה אף נחשף מתווה הגיור שצפוי לעלות בחקיקה ממשלתית בשבועות הקרובים, לפיו רבני ערים יוכלו לגייר במסגרת מערך הגיור הממלכתי. המתווה שמציע חוק גיור ממלכתי גובש בתיאום עם עם רבנים מהציונות הדתית, ובראשם הרב חיים דרוקמן

טענות רבות נשמעו נגד השינויים במערך שירותי הדת במדינה, ולאחרונה אף הוצמד לשר כהנא מאבטח של השב"כ עקב איומים על חייו. הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, מצטרף גם הוא לביקורת כלפי הרפורמות וטוען כי הוא חושש לזהות היהודית של המדינה. 

בראיון שהעניק לישי כהן באתר "כיכר השבת", אמר העיתונאי שחזר בתשובה כי בתור "אדם מאמין אני פוחד, אני חושש. אני מפחד מזה, ואני מפחד לזהות היהודית, אבל אני יודע שזה מעבר צר. לפעמים שאני פותח בבוקר ורואה את החדשות – העניין של הכשרות ופתאום העניין הזה שאפשר יהיה להתגייר בתא טלפון ציבורי בשתי דקות, מפחיד אותי, מזעזע אותי, אבל אני יודע שאנחנו עכשיו בנקודה קריטית". 

 

 

עוד הוסיף כי בנקודת הזמן הנוכחית, "מי שיחזיק יישאר, ומי שלא אז הוא כנראה לא צריך להיות בסיפור. זה נורא. זה חלום בלהות מה שקורה, ואין לי אלא כיהודי מאמין, שהקדוש ברוך הוא משגיח על כל צעד של כל יהודי פה, אני באמת לא יודע מאיפה זה בא הדבר הזה. זה באמת הופך את הבטן".