אחרי המפקד: עמית סגל מסביר מה היא מטרת העל של סמוטריץ'

הפרשן של חברת החדשות קובע כי היציאה למפקד העלתה את המנדטים של הציונות הדתית בסקרים האחרונים, וכי בליכוד התחילו לחזר אחרי דמויות סרוגות כיוון ש"סמוטריץ' לא צייתן וכבר לא כל כך קטן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/21 11:03 ו בטבת התשפב

אחרי המפקד: עמית סגל מסביר מה היא מטרת העל של סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ', צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הכריז לפני שבועיים על פתיחת המפקד של המפלגה, זאת כדי "לבנות כוח גדול שיהווה את חוד החנית של המחנה הלאומי בישראל".  עוד הוסיף סמוטריץ' עם פתיחת המפקד, "אני קורא לאנשי ונשות הימין האמוני והערכי לקום מכורסת הייאוש והאדישות ולקחת אחריות. להיות חלק משיקום ועיצוב הזהות הלאומית והיהודית של מדינת ישראל". 

בטורו השבועי בעיתון ידיעות אחרונות, התייחס לכך הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל, והסביר מה הייתה כוונתו של יו"ר המפלגה במהלך. "מטרת־העל של סמוטריץ' היא לצאת מגבולות הגזרה החרד"ליים: קודם להגיע לכל הכיפות הסרוגות ואחר כך גם לימין חילוני. המפקד שעליו הכריז לאחרונה נועד לשרת את המטרה הזו. אבל האם זו גם המטרה של נתניהו?"

באשר למפלגה הגדולה בכנסת, קובע סגל כי שם התחילו כבר לחפש תחליף. "בליכוד התחילו לאחרונה לחזר אחר דמויות סרוגות מוכרות, כדי להקים מפלגה שתרסק סופית את ימינה ותכווץ את הציונות הדתית. נתניהו אוהב את השותפות שלו קטנות וצייתניות, וסמוטריץ' לא צייתן וכבר לא כל כך קטן".

אולם, סגל התייחס למצב מפלגת הציונות הדתית בימים אלו, ואמר כי "הסקרים האחרונים מגלים שההצבעה הטקטית הפכה לתמיכה אסטרטגית. סמוטריץ', שגימגם על גבול אחוז החסימה כל הבחירות, מתחיל עכשיו משישה, אפילו שבעה מנדטים".