גנץ נפגש עם מזכיר ההגנה אוסטין: "איראן משחקת פוקר עם קלפים רעים"

שר הביטחון גנץ המריא הבוקר לארצות הברית בכדי לדון עם בכירים אמריקניים על הגרעין האיראני. בפתח פגישתו עם מזכיר ההגנה אוסטין אמר גנץ: "נעמיק את השיח על שיתוף הפעולה מול איראן כולל על נושא המוכנות הצבאית המשותפת לעצור את התוקפנות האיראנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/21 21:08 ה בטבת התשפב

גנץ נפגש עם מזכיר ההגנה אוסטין: "איראן משחקת פוקר עם קלפים רעים"
גנץ ואוסטין, צילום: שמוליק עלמני

הבוקר (ה') המריא שר הביטחון בני גנץ לארצות הברית, ביקור בו הוא ידון באתגרים הביטחוניים העומדים בפניי ישראל והמזרח התיכון. "אני יוצא  לביקור חשוב בארצות הברית, ידידתנו הטובה ביותר, להיפגש עם מזכיר ההגנה אוסטין ומזכיר המדינה בלינקן. בפגישות נדון בדרכים לשמר את העליונות הביטחונית של ישראל באזור ובאתגרים הביטחוניים, ובראשם ההתמודדות עם התוקפנות האיראנית", אמר גנץ עם המראתו.

לאחר נחיתתו נפגש גנץ עם מזכיר ההגנהה אוסטין, ובפתח הפגישה אמר: "העליונות הביטחונית של ישראל שאתם מסייעים לנו בביסוסה, לא מבטיחה רק את ביטחון אזרחי ישראל, אלא גם מאפשרת לחזק מגמות חיוביות באזור. עוצמתה של ישראל, מאפשרת לה להושיט יד לשכנותיה ולפעול להרחבת הסכמי אברהם, להעמקת היחסים עם מצרים וירדן ולממש צעדים בוני אמון עם שכנינו הפלסטינים.

הגעתי לכאן קודם כל כדי להודות לך מזכיר ההגנה אוסטין, על התמיכה בביטחון ישראל ולהעמיק את השיח ושיתוף הפעולה שלנו מול התוקפנות האיראנית, כולל המוכנות הצבאית המשותפת לעצור את התוקפנות האיראנית. איראן היא האיום הגדול ביותר לשלום העולם, ליציבות האזור וגם מבקשת לרכוש יכולות גרעיניות שיהפכו אותה לאיום קיומי למדינת ישראל".

עוד הוסיף גנץ: "אזרחי איראן, אינם האויבים שלנו, הם מוחזקים כבני ערובה על ידי משטר דיקטטורי, דבר שהקהילה הבינלאומית חייבת להתנגד לו. איראן לא רק מהווה איום אופרטיבי ביטחוני, אלא מעמידה איום קונקרטי על הערכים המשותפים לנו. אני בטוח במחויבות שהביע הממשל האמריקאי, שארה"ב, כמעצמה העולמית המובילה, לא תאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני".

"בהקשר הזה, אני מבקש לומר שאיראן משחקת פוקר עם קלפים רעים. היא משחקת על זמן. לקהילה הבינלאומית, בהובלת ארה"ב, יש הזדמנות לפעול נגד השאיפה של איראן להפוך להגמון שידכא עמים ובני אדם באזור ובעולם, ולשמור על היציבות. אני מצפה לדיון החשוב היום ביננו. תודה רבה על ההזמנה ועל קבלת הפנים", חתם גנץ.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן