בשורות עצובות מהספארי: הנשר שהורעל ונפגע מכבל חשמל - לא יחזור לטבע

הנשר המקראי היחיד שניצל מההרעלה הגדולה שאירעה בשנת 2019, התרסק על קו מתח עליון בכרמל. הנשר הועבר לטיפול בבית החולים של חיות הבר של הספארי: "יישאר חלק מגרעין הרבייה של הנשרים המקראיים ההולכים ונכחדים מנופי ארצנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/21 22:57 ד בטבת התשפב

בשורות עצובות מהספארי: הנשר שהורעל ונפגע מכבל חשמל - לא יחזור לטבע
הנשר T72 לא ישוב לטבע, צילום: צילום מסך

הנשר T72 היחיד שנשאר בחיים לאחר הרעלת הנשרים הגדולה, בשנת 2019 וניצל לאחר טיפול ממושך בבית החולים לחיות בר, נפגע אתמול (ג') אנושות לאחר שהתרסק על קו מתח עליון בכרמל. והגיע על ידי פקח רשות הטבע והגנים לטיפול בבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים. 

הווטרינרים והמטפלים בבית החולים קלטו אותו והעניקו לו טיפול  רפואי שכלל מתן נוזלים, משככי כאבים, אנטיביוטיקה וכמובן חיממו את גופו שסבל מקור כתוצאה מהשוק בו היה. הוא נבדק אתמול ונמצא כי כתוצאה מהתנגשות בקו מתח גבוה הוא נחבל בכנפו וסובל משבר פתוח בכנף הימנית. מדובר בפגיעה בלתי הפיכה ולכן יצטרך לעבור בהמשך ניתוח אמפוטציה (קטיעה של הכנף) כדי שיוכל לקחת חלק בגרעין הרבייה.

בימים אלו, הנשר ממשיך לקבל טיפול תומך בציפייה שיתחזק ויוכל להתנתח. בבית החולים של חיות הבר אמרו היום: "לצערנו T72 לא יוכל לשוב אל הטבע אולם ככל הנראה, יישאר חלק מגרעין הרבייה של הנשרים המקראיים ההולכים ונכחדים מנופי ארצנו בתקווה שצאצאיו יוכלו לשוב ולחיות בטבע".