מזעזע: תשעה נשרים נמצאו מתים בנגב

אירוע קשה ומצער בנגב: לא פחות מתשעה נשרים נמצאו שרועים של הקרקע וללא רוח חיים, ככל הנראה מדובר בהרעלה מכוונת | רשות הטבע והגנים: "פתחנו בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע בסיומה תוגש תלונה למשטרה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/10/21 17:18 יח בחשון התשפב

מזעזע: תשעה נשרים נמצאו מתים בנגב
הנשרים שנמצאו היום, צילום: דוברות רט"ג

אירוע מצער הערב בדרום: תשעה נשרים נמצאו היום (א') כשהם מתים באזור הנחלים קינה וכמריר. משדרים שהיו על הנשרים דיווחו על המוות ופקחים שהוזעקו למקום מצאו את גופות הנשרים כשעל ידם פגר של עז שככל הנראה נשאה רעל. החשד הראשוני הוא כי מדובר בהרעלה מכוונת.


(הנשרים שנמצאו מתים).

העז והנשרים שנמצאו במקום הועברו לבדיקה במכון הווטרינרי בבית דגן. פקחים מרשות הטבע והגנים, בליווי כלב הרעלות סורקים את השטח לאיתור ממצאים נוספים שיובילו למציאת האשמים במקרה המצער.

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה לאירוע: "הופעל "נוהל הרעלות", ומתבצעות תצפיות וסריקות של פקחי רשות הטבע והגנים במושבות בשדה בוקר ובמכתש הקטן. מזון מפוזר בתחנות ההאכלה על מנת למנוע מהנשרים לאכול בשר מורעל במידה וקיים בשטח. הרשות פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע בסיומה תוגש תלונה למשטרה".

עוד מספרים ברשות הטבע והגנים כי מדובר באוכלוסייה חלשה מאוד של נשרים הנמצאת בסכנת הכחדה. החולשה נובעת, בין היתר, בשל העובדה שהנשרים מרוכזים בשני מוקדים בלבד: הר הנגב והכרמל. ברמת הגולן, לעומת זאת, נותרו נשרים בודדים בלבד


(נשרים בישראל).