חוק גירוש מחבלים נפל ועורר סערה במליאה. צפו

חוק גירוש מחבלים אותו יזם חבר הכנסת אלי כהן מהליכוד נפל ברוב של 57 מתנגדים מול 45 תומכים. את החוק יזמה בעבר איילת שקד, וכעת מפלגת ימינה מתנגדת לו. צפו בסערה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/21 19:02 ד בטבת התשפב

חוק גירוש מחבלים נפל ועורר סערה במליאה. צפו
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

חוק גירוש מחבלים, אותו העלה שוב חבר הכנסת אלי כהן מהליכוד, נפל היום (ד') במליאת הכנסת. 57 מתנגדים מול 45 תומכים היו לחוק, לו התנגדו חברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה. חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס הגדיל לעשות וכינה את ראש הממשלה בנט "תומך טרור".

הארכיון זוכר שלפני זמן לא רב הציעו במפלגת ימינה את חוק גירוש מחבלים, חוק המבקש לגרש בן משפחה של מחבל שהוכח כי "ידע מראש על תוכניתו לבצע מעשה טרור, הביע תמיכה או הזדהות עם מעשה הטרור או פרסם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה הטרור".

בהצעת החוק שהעלו בעבר חברי הכנסת של ימינה נכתב: "הטרור אינו מכיר כל גבולות, חוקים או קווים אדומים, ועל כן עלינו למצוא כלים חדשים וקיצוניים להילחם בו. ממחקרים שונים שנעשו הן על ידי המטה לביטחון לאומי והן על ידי צה"ל לאורך השנים בעניינם של עשרות מחבלים מתאבדים, עלה כי החשש היחיד של המחבלים המתאבדים יהיה מה יהא על בני משפחותיהם לאחר הפיגוע".

"אין כל ספק שמחבלים רבים ימנעו מביצוע פיגוע ככל שידעו שבני משפחותיהם ייענשו על כך. תקנה 119 לתקנות ההגנה (שעת חירום), 1945, וכן מערכת המשפט, הכירו בהרס בתי מחבלים בו נפגעים שאר בני המשפחה הגרעינית כאמצעי חוקי לחלוטין. לצערנו, אמצעי זה אינו מספיק ולא מהווה הרתעה מתאימה. בגירוש בני המשפחה הגרעינית אין כל ספק שתושלם חבילת ההרתעה שתרתיע מחבלים וכן תגרום לבני משפחות המחבלים למנוע מילדיהם לבצע פיגוע זה. גירוש משפחות המחבלים יציל במבט צופה פני עתיד את חייהם של אזרחי ישראל", נכתב בהמשך הצעת החוק.