אחרי פיגוע הדקירה בירושלים: יאיר לפיד הגיב ומחק את הציוץ

ראש הממשלה החליפי העלה ציוץ תגובה על הפיגוע במהלכו נדקרה צעירה לעיני ילדיה, וכתב "מחזק את כוחות הביטחון שלכדו את הדוקרת". דקות לאחר מכן הוא מחק ותיקן, "מחבלת"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/12/21 10:31 ד בטבת התשפב

אחרי פיגוע הדקירה בירושלים: יאיר לפיד הגיב ומחק את הציוץ
תפיסת המחבלת, צילום: דוברות המשטרה

אישה בת 26 נדקרה בגבה ונפצעה באורח קל הבוקר (ד') בכניסה לשכונת שייח ג'ראח, שמעון הצדיק, כאשר קטינה בת 14 ממזרח ירושלים תקפה אותה לעיני ילדיה ונמלטה מהמקום. לאחר מצוד של כוחות גדולים בסיוע מסוק משטרתי, היא אותרה מסתתרת בתוך מבנה חינוכי סמוך. 

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, מיהר כמו רבים אחרים להגיב על הפיגוע ולגנות את האירוע. אלא, שהוא נזקק לשני ניסיונות לפחות. "שולח ברכת החלמה ורפואה שלמה לפצועה בירושלים", כתב בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו והוסיף, "מחזק את כוחות הביטחון שלכדו את הדוקרת". מספר דקות לאחר מכן, וליו"ר יש עתיד כבר היה תיאור אחר לקטינה שביצעה את הדקירה. בציוץ נוסף שהועלה לאחר שהראשון נמחק הוא כתב, "שולח ברכת החלמה ורפואה שלמה לפצועה בירושלים ומחזק את כוחות הביטחון שלכדו את המחבלת". 

יאיר לפיד

יאיר לפיד צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

השוטרים תפסו את המחבלת בבית ספר סמוך לבנות

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר בסיום הערכת מצב שקיים בזירה: "בעקבות פיגוע הדקירה שהתרחש הבוקר, הגענו למקום בכוחות גדולים והתחלנו בפעולות מהירות לאיתור המחבלת החשודה במעשה כולל סריקות נרחבות והתחקות אחר זהותה ומסלול בריחתה. בתוך זמן קצר, עצרו השוטרים את החשודה במעשה בתוך בית ספר לבנות שנמצא בסמוך לזירת הפיגוע והיא נלקחה לחקירה שתנוהל על ידי ימ״ר ירושלים. נמשיך להיאבק בטרור בנחישות ולפעול בכל רחבי העיר לשמירה על שלום הציבור ובטחונו".