לא רק המבוגרים: משרד הבריאות מגבש תוכנית חירום למצוקת הנפש של ילדים

נוכח העלייה החדה בהפניות של ילדים ובני נוער לשירותי בריאות הנפש, כולל אשפוז פסיכיאטרי וטיפולים בקופות החולים, חשף שר הבריאות כי הוא מתכוון לגבש תוכנית חירום לאומית בנושא. על הפרק: תקצוב בתי החולים ושיתוף פעולה עם תנועות הנוער

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/21 07:39 ד בטבת התשפב

לא רק המבוגרים: משרד הבריאות מגבש תוכנית חירום למצוקת הנפש של ילדים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בריאות הילדים עלתה לכותרות לאחרונה עם האישור של מנהל המזון והתרופות האמריקאי לחסן את שכבת הגיל הצעירה, בגילים 5-11, נגד קורונה. אולם, לא רק הבריאות הגופנית קריטית להתפתחות, ובימים אלו משרד הבריאות מגבש תוכנית חירום לאומית לטיפול בבריאות הנפש בקרב ילדים ובני נוער, כך עולה מפרסום הבוקר (ד') בעיתון ישראל היום. 

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, חשף אתמול את הנושא בוועידת ישראל היום שעסקה בבריאות הנפש ובחוסן נפשי של בני הנוער. על פי נתונים לא רשמיים, מאז תחילת מגיפת הקורונה חלה עלייה חדה של 40% בפניות של ילדים ובני נוער הזקוקים לטיפול נפשי. 

על פי דברי הורוביץ בכנס, תוכנית החירום הלאומית תוצג לממשלה, והיא תכלול את כל משרדי הממשלה הקשורים לנושא, כולל משרדי הבריאות, החינוך והרווחה, וציין כי היא טרם תוקצבה. בנוסף, מקורביו מסרו לישראל היום כי במסגרת תוכנית החירום הלאומית, יינתנו מענקים ומלגות לפסיכיאטרים ולפסיכולוגים של ילדים, תקצוב נוסף לקופות החולים בתחום זה וגם הרחבת שיתוף הפעולה עם תנועות הנוער והכשרתן במניעת אובדנות וזיהוי מצוקות נפשיות.