"קיר פלדה ובטון": נחנך המכשול הביטחוני בגבול עזה

שר הביטחון בני גנץ השתתף בטקס חניכת המכשול הביטחוני סביב הרצועה, אשר "שולל מחמאס את אחת מהיכולות שאותן ניסה לפתח, ומציב קיר ברזל, סנסורים ובטון, בינו לבין תושבי הדרום". גם נתניהו בירך: "לפני 5 שנים הבאתי את ההחלטה לקבינט"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/12/21 15:43 ג בטבת התשפב

"קיר פלדה ובטון": נחנך המכשול הביטחוני בגבול עזה
גנץ, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ חנך היום (ג') בטקס את המכשול הביטחוני סביב רצועת עזה בהשתתפות סגן שר הביטחון אלון שוסטר, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו, ראש מנהלת גבולות ותפר תא"ל ערן אופיר, בכירים במשרד הביטחון ובצה"ל וראשי רשויות מעוטף עזה.

"המכשול, שהוא פרויקט טכנולוגי ומבצעי, ראשון במעלה, שולל מחמאס את אחת מהיכולות שאותן ניסה לפתח, ומציב קיר ברזל, סנסורים ובטון, בינו לבין תושבי הדרום. עם הקיר הזה, אנחנו מעניקים חומת הגנה לתושבי הדרום, ולא פחות חשוב - תחושת ביטחון אישי שמתאפשרת ומאפשרת לאזור היפה הזה להמשיך לצמוח". 

גנץ

גנץ צילום: צילום תמונות: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

עוד הוסיף כי "שגרת החיים פה היא הניצחון הגדול שלנו, והיא האויב הגדול ביותר של ארגוני הטרור. נמשיך להיערך כדי לנטרל כל יכולת של החמאס לפגוע באזרחי ישראל –בדגש על איום הרקטות שנמצא כרגע על הכוונת, מתוך שטח הרצועה. נעשה את הכל בכדי למנוע הזרמת ידע וטכנולוגיה איראנית לעזה, ונמשיך לשבש ולסכל כל ניסיון של חמאס להפעיל את שלוחותיו באיו"ש או בישראל". 

65 ק"מ של הגנה בגבול רצועת עזה

המכשול כולל חומה תת קרקעית עם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, גדר פיזית, מכשול ימי ומערך גילוי וחדרי לחימה. במשך שלוש שנים וחצי עבדו על הפרויקט מעל 1,000 פועלים בעשרות נקודות במקביל ועלותו נאמדת ב-3.5 מיליארד שקלים. 

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס לאירוע ואמר: "ביוני 2016, לפני 5 שנים, הבאתי לקבינט החלטה להקים קיר תת-קרקעי מסביב לרצועת עזה. להחלטה הזו הייתה התנגדות גדולה, כפי שהייתה התנגדות דומה להקמת הגדר שיזמנו בגבולנו הדרומי, שבלמה את הצפת ישראל במסתננים. מדובר בקיר פלדה ובטון בשילוב עם טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרים יכולות איתור והתראה. המכשול התת-קרקעי סביב רצועת עזה כבר הציל חיים רבים. אני גאה בכל אלו שהיו שותפים להחלטה ולביצוע של פרויקט לאומי חשוב". 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן