ניר חפץ בעדותו: "תיק 4000 לא היה בא לעולם אם נתניהו לא היה ראש ממשלה"

עד המדינה במשפט נתניהו החל את עדות היום השמיני של החקירה הנגדית | "הבנתי שאני כעד מדינה הולך לשלם מחיר כבד, כמו המיתוג שלי כבוגד", אמר חפץ בפתח דבריו. בהמשך נרשם עימות בין עורכי הדין לסנגורים: "אתה מאיים עליי?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/21 11:49 ג בטבת התשפב

ניר חפץ בעדותו: "תיק 4000 לא היה בא לעולם אם נתניהו לא היה ראש ממשלה"
ניר חפץ. היום השמיני לעדותו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משפטו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, התחדש הבוקר (ג'), עם המשך החקירה הנגדית של עד המדינה ניר חפץ שהתייצב בפעם השמינית בבית המשפט. אתמול חשף חפץ פרשה ביטחונית שלא פורסמה התנהלותה - הצבת המגנומטרים בהר הבית ב-2017. בתחילת עדותו בשעה 09:00 אמר חפץ: "הבנתי שאני כעד מדינה הולך לשלם מחיר כבד, כמו המיתוג שלי כבוגד. הייתי מודע למחירים"

מגיע לדיון

מגיע לדיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

10:40 חפץ: "חשבתי ואני עדיין חושב שתיק 4000 לא היה בא לעולם אם נתניהו לא היה ראש ממשלה. קטונתי, אני רק עד, אבל המחשבה שלי היא שלשים סיקור חיובי בנוסחה של שוחד זה על גבול ההזיה. אני הרבה שנים בתקשורת ואני מכיר יחסי קח-תן".

10:10 חפץ כעס על טענותיו של עו"ד בן צור: "מה שאתה אומר - הזוי. חד משמעית לא נסגר שום דבר שלא הוקלט. כלום, זירו. אתה יכול להגיד את זה עוד אלף פעמים. זו תזה מופרכת". 

10:00 עו"ד בן צור שאל את עד המדינה אם נאמר לו שיהיה חסין במקרה שיעלה עניין נוסף על נתניהו. חפץ אמר: "בשום אופן לא". עו"ד בן צור הקרין קטע שבו חפץ הוצא לשיח מחוץ לחדר החקירות: "קשה לשמוע מה היה שם ואין תמלול. מה שעשינו זה לקחת את ההקלטה ולתת אותה לחברת לפענוח. בוא תראה מה קיבלנו".

09:45 עו"ד בן צור מציג מזכרים שונים מהתהליך שלפני החתימה על הסכם עד המדינה, אולי מתוך כוונה להטיל ספק לגבי מועד ההחלטה של חפץ לחתום על ההסכם ולהוכיח שהדבר קרה בקרבה ללחצים שהופעלו עליו. חפץ הכחיש.

09:25 חפץ נגד עו"ד בן צור: "אני אמשיך לומר את האמת. אתה חורג מכללי המשחק, נותן לי הערות מתחת לחגורה", טוען חפץ. השופטת פרידמן-פלדמן הרגיעה את הרוחות בשנית. חפץ מדגיש: "גברתי, אני לא אקבל הערות מתחת לחגורה". 

09:20 עימות בין עורכי הדין לסנגורים. חפץ אמר לעו"ד בעז בן צור: "תפסיק להעיר הערות מתחת לחגורה", עו"ד בן צור משיב: "אתה מאיים עליי?" השופטת דורשת לשמור על דיון מכבד.