דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מכולות בנמל לטקיה

הטלוויזיה הסורית וסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, דיווחו כי פיצוצים נשמעו באזור עיר הנמל לאחר תקיפת ישראלית. גורם בצבא סוריה: "שריפה פרצה במתחם מכולות בנמל לטקיה" | שר המודיעין שטרן: "הממשלה פועלת באחריות ובנחישות בנוגע לאיום האיראני"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/21 07:42 ג בטבת התשפב

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מכולות בנמל לטקיה
תקיפה בסוריה. ארכיון, צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה "סאנה", פרסמה כי ישראל תקפה הלילה (בין שני לשלישי) בעיר הנמל השוכנת בצפון מערב המדינה, לטקיה. פיצוצים עזים נשמעו בעקבות תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור, ופרצה במקום שרפה, כך על פי הדיווח. "ההגנה האווירית הגיבה על התוקפנות הישראלית ויירטה את רוב הטילים". הטלוויזיה הממלכתית הסורית דיווחה גם היא על התקיפה המיוחסת לישראל.

גורם בצבא בסוריה מסר לסאנה כי בשעה 01:23, "ביצע 'האויב הישראלי' תוקפנות אווירית". לדברי הגורם, מספר טילים נורו מכיוון הים התיכון, דרומית-מערית ללטקיה, ולטענתו, ההתקפה גרמה לכמה מן המכולות בנמל המסחרי של לטקיה להתלקח. לא דווח על נפגעים מהתקיפה.

שר המודיעין אלעזר שטרן אמר הבוקר ב"כאן רשת ב" על בקשת ממשל ביידן להימנע ממבצעים נגד איראן בתקופה זו: "הממשלה פועלת באחריות ובנחישות בנוגע לאיום האיראני בכל ההיבטים שלו - הגרעיני והאזורי. ארצות הברית ידידה אסטרטגית, שומרים על היחסים ומחזקים אותם".

לפני כשבועיים כלי התקשורת בסוריה דווחו כי ישראל תקפה בסמוך לעיר חומס והביאה לפציעתם של שישה חיילים ולמותם של שני אזרחים. התקיפה שיוחסה לישראל הייתה נגד סוללות טילי נ"מ וכן משלוחי נשק שעשו את דרכם מסוריה אל הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חיזבאללה.

שבוע קודם לכן גורמים רשמיים בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית בדרום הבירה דמשק. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה, כי ישראל ביצעה ירי של שני טילים מרמת הגולן לעבר בניין ריק מדרום לדמשק. על פי הטלוויזיה הממלכתית במדינה, שיגרה ישראל שני טילים מרמת הגולן אל בניין ריק. שני טילים שוגרו מישראל או מכלי טיס ואחד מהם פגע בבניין ריק, השני יורט.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן