מליאת הכנסת אישרה את חוק החשמל בקריאה ראשונה | בימין זועמים

חוק החשמל שאושר בקריאה ראשונה נתמך על ידי 61 חברי כנסת למול 48 שהתנגדו. החוק יאפשר לחבר עשרות אלפי בתים לא חוקיים בנגב לחשמל ותשתיות. חבר הכנסת שלמה קרעי: "במקום בו יוקם הפחון המוסלמי האחרון הבלתי חוקי, שם תסתיים ריבונותנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/21 22:22 ב בטבת התשפב

מליאת הכנסת אישרה את חוק החשמל בקריאה ראשונה | בימין זועמים
חאן אל אחמר, צילום: Gili Yaari/Flash90

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה ראשונה את הצעת חוק התכנון והבנייה, או בשמו "חוק החשמל" של חבר הכנסת ווליד טאהא וחברי כנסת נוספים. 61 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 48 שהתנגדו והיא תוחזר לוועדת הפנים לצורך הכנה לקריאה שניה ושלישית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "נבצר" מהתושבים הערבים להוציא היתרים והם נאלצו לעשות זאת באופן לא חוקי. "ביישובים רבים בישראל, ברובם יישובים ערביים, סבלו התושבים שנים מהיעדר תכנון, ומשום כך נבצר מתושבי יישובים אלה להוציא היתרי בנייה ולהתחבר לחשמל, למים או לטלפון. ברוב המקרים אותם תושבים התחברו בסופו של דבר לחשמל, למים או לטלפון באופן לא חוקי".

"הצעת החוק נועדה בראש וראשונה להבטיח שהחיבורים האמורים ייעשו באופן חוקי ובטוח, בין היתר משום שחיבור מבנה לחשמל באופן לא חוקי עלול להיעשות באופן לא בטוח ולסכן במידה רבה את מי שמתגורר באותו מבנה ומי שנמצא בסביבתו. לפי המוצע, חיבור לחשמל ייעשה באופן חוקי ובטוח ובהתאם לדרישות הבטיחות של חברת החשמל" אמרו יוזמי החוק.

"כמו כן, מטרת הצעת החוק היא לאפשר רמת חיים נאותה לעשרות אלפי אנשים המתגוררים בבתים שנבנו ללא היתר בנייה ואינם מחוברים לתשתית ראויה המתאימה לישראל בעת הזאת" סיכמו.

ווליד טאהא: "אני עולה לכאן כדי להציג חוק, שסוף סוף יעשה צדק עם עשרות אלפי אזרחים שנאלצו לבנות את הבתים שלהם ללא היתרים, כי פשוט אי-אפשר היה להוציא היתרים. לא אפשרו להם לגשת כדי להוציא היתרים, פשוט בגלל שלא תכננו להם. אז גם לא תכננו להם וגם הענישו אותם על זה שלא מחברים אותם לחשמל, ומכאן הוסיפו חטא על פשע. גם לא מתכננים, גם לא מחברים לחשמל, גם רודפים את האנשים בצווי פינוי, קנסות וצווי הריסה. העידן של לעשוק את האזרח בגלל שלא מתכננים לו, העידן הזה הסתיים"

תגובות זועמות בימין בעקבות אישור החוק

"האנשים שמטיפים השכם והערב במשך כנגד חוק ההסדרה עשו זאת בטענה שנותנים פרס לעבריינים, מכשירים את הגזל." זעם ח"כ שמחה רוטמן "מה מסתבר? שבשביל שיקולים קואליציוניים, בשביל המטרה המוקדשת מכולן לשלוט ולשבת בנוחות על כיסא השר או על כיסא בעל התפקיד, אין שום בעיה להכשיר עבריינות. אפשר לחבר עשרות אלפי בתים לחשמל, גם אם הם נבנו בניגוד לחוק."

ח"כ שלמה קרעי

ח"כ שלמה קרעי צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ שלמה קרעי השתמש בלשון ציורית כשאמר "טרומפלדור טבע את המשפט "במקום בו תעבור המחרשה היהודית עד התלם האחרון שם יעבור גבולנו", ממשלת בנט עבאס טבעה משפט חדש - במקום בו יוקם הפחון המוסלמי האחרון הבלתי חוקי, שם תסתיים ריבונותנו. אני לא מצליח להבין איך ממשלת ישראל נפלה שדודה בקרב הריבונות הזה? האם להתיישבות הצעירה שנבנתה ברשות ובסמכות, לא מגיע לפחות יחס שווה כמו לאלו שהשתלטו על אדמותיה של ארץ ישראל?"

"זו תכנית שמעודדת כאוס, נותנת זריקת מרץ לכל עברייני הבנייה במגזר הערבי שבכוונה בונים לא חוקי ובכוונה ימשיכו לבנות לא חוקי כדי להשתלט על קרקעות, וכדי לא לשלם ארנונה." אמר בצלאל סמוטריץ' שהיה יו"ר תנועת רגבים בעבר והוסיף: "איילת שקד נכנעה לחלוטין. זה חוק האנרכיה והעבריינות והכניעה של איילת שקד ושל הממשלה הזו לתומכי הטרור האנטי-ציונים בתנועה האסלאמית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן