סבב לחימה לפנינו? גורם בכיר בחמאס מאיים

בארגון הטרור תקפו היום באל ג'זירה את התנהלות מצרים וישראל לגבי רצועת עזה. דבריו של הגורם נאמרו על רקע המצור הקיים והעיכוב לטענתו בשיקום הרצועה. עוד אמר: "הפגיעות הישראליות במסגד אל-אקצה ובאסירים יובילו לפיצוץ מחודש של המצב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/21 21:20 ב בטבת התשפב

סבב לחימה לפנינו? גורם בכיר בחמאס מאיים
מחבלי חמאס, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

גורם בכיר בארגון הטרור חמאס תקף היום (ב') באופן חריג את מצרים בריאיון לרשת אל-ג'זירה, ואיים לפתוח בהסלמה מחודשת מול ישראל. לטענת הגורם, קהיר לא עמדה בהבטחתה למצרים לשקם את הרצועה ולהקל את המצור עליה, וממשיכה להקשות על תנועת היוצאים מהרצועה דרך מעבר רפיח. במה שנראה כמתקפה תקשורתית מתוזמנת, גם בג'יהאד האסלאמי פרסמו איום משלהם - והזהירו מפני העיכובים בהסרת המצור על הרצועה.

"ההתנהגות המצרית מפרה את הבטחותיה לחייב את ישראל לקיים את כל ההתחייבויות שלה בתמורה לכך שההתנגדות תהיה מחויבת לרגיעה. אנחנו מביעים חוסר שביעות רצון גדול מההתנהלות של המתווכים המצריים ומנסיגתם מהבטחותיהם כלפי רצועת עזה. לא נסכים לכך שהמצב יישאר כמו שהוא, ונוכיח את אמינות דברינו" אמר הגורם בחמאס.

"אנחנו בוחנים את האפשרויות להסלמה עם ישראל על רקע הימשכות המצור והעיכוב בשיקום הרצועה", אמר. "הפגיעות הישראליות במסגד אל-אקצה ובאסירים יובילו לפיצוץ מחודש של המצב".

אחמד אל-מודלל בכיר בג'יהאד האיסלאמי ברצועה, הזהיר הערב על המשך המצור וטען כי הם "יובילו בקרוב לפיצוץ מול ישראל". הוא הבהיר כי "ההתנגדות לא תאפשר את המשך המצור על הפלסטינים", וקרא לפתיחת המעברים, שיקום הרצועה והסרת ההגבלות. אל-מודלל קרא למתווכים להתערב בדחיפות להצלת המצב וללחוץ על ישראל ליישם את ההסכמים שהושגו לדבריו בסיום מבצע שומר החומות.

כזכור צה"ל יצא למבצע "שומר החומות" ביום ירושלים האחרון בעקבות ירי מאסיבי של כוחות ברצועת עזה על איזור ירושלים. מאז המבצע, הגזרה הדרומית שקטה באופן יחסי.