יאיר לפיד: "אם המחבלים לא רוצים להיפגע, שלא ידקרו יהודים"

יו"ר יש עתיד התייחס לסדרת הפיגועים בישיבת סיעתו. לפיד גיבה את כוחות הביטחון כשאמר: "מה שעשו בשבת לוחמת מג"ב ולוחם מג"ב ליד שער שכם בירושלים, הוא הדבר הנכון. בשביל זה הם שם. כשמחבל מתנפל ודוקר יהודי רק בגלל שהוא יהודי, הם צריכים להגיב מהר, חזק, בלי היסוס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/21 15:46 ב בטבת התשפב

יאיר לפיד: "אם המחבלים לא רוצים להיפגע, שלא ידקרו יהודים"
יאיר לפיד, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שר החוץ יאיר לפיד נשא היום דברים בפתח ישיבת סייעת "יש עתיד". בדבריו התייחס השר לסדרת הפיגועים האחרונה, ושם דגש על הצורך הבסיסי לגיבוי מלא של לוחמי ולוחמות מג"ב וצה"ל. הדברים נאמרו על רקע חקירתם של לוחם ולוחמת מג"ב בעקבות חיסול המחבל בפיגוע הדקירה בשער שכם שאירע בשבת האחרונה.

"בשבועיים האחרונים הייתה סדרה של פיגועי יחידים, כולל בשבת האחרונה בירושלים והיום בבוקר במעבר תאנים. הם גבו את חייו של אליהו קיי זכרו לברכה, גרמו לפציעתם של אזרחים ושל אנשי בטחון ישראלים" פתח את דבריו יו"ר יש עתיד והמשיך: "לוחמי צה"ל ומג"ב, המאבטחים במחסומים וברחובות, צריכים לדעת שיש להם גיבוי מלא. הם מגינים על חיינו. הם שומרי ישראל. האירועים האלה הם לא סטריליים. הלוחמים צריכים להגיב תוך שניות, במקום שבו יש סכנה לחייהם".


 

"מה שעשו בשבת לוחמת מג"ב ולוחם מג"ב ליד שער שכם בירושלים, הוא הדבר הנכון. בשביל זה הם שם. כשמחבל מתנפל ודוקר יהודי רק בגלל שהוא יהודי, הם צריכים להגיב מהר, חזק, בלי היסוס." אמר לפיד ביחס לתגובה של הלוחמים. "ישראל היא מדינת חוק. צה"ל ומשטרת ישראל ישמרו על החוק. אבל כל מחבל שיוצא לפגוע בישראלים, צריך לדעת שהוא ימצא מולו לוחמים נחושים שיגנו על חיי האזרחים, ויגנו על עצמם".

לפיד התייחס לתפקידו כשר החוץ, כמי שמגן על ישראל מפני דעת קהל עולמית עוינת, אחרי אירועים מסוג זה: "אם תהיה ביקורת בעולם, אנחנו יודעים לטפל בה. זה תפקידו של משרד החוץ, זה תפקידי, אנחנו יודעים לעשות את זה. אנחנו יודעים להגיד לעולם, אם הם לא רוצים להיפגע, שלא ידקרו יהודים. אני מברך שוב את הלוחמים שלנו. שולח להם מפה חיזוק וחיבוק, אנחנו אוהבים אתכם. לא ינום ולא יישן שומר ישראל. תודה רבה:". סיכם את דבריו.