יען בספארי ניסה לאכול תפוח, המטפלים הצילו אותו. צפו

נס חנוכה בנר השמיני: אתמול הבחין מטפל בספארי ביען שמתנהג מוזר והזעיק את הווטרינר הראשי. ברוך השם האירוע הסתיים בהצלת היען. הודות לאירוע קיבל היען את השם "ניסים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/21 09:27 ב בטבת התשפב

יען בספארי ניסה לאכול תפוח, המטפלים הצילו אותו. צפו
היען, צילום: דוברות הספארי, חן חיימוביץ

בימים האחרונים מבקרים רבים הגיעו ליהנות מפעילות חנוכה בספארי שכוללת פעילויות ברחבי גן החיות, סיור האכלות והדרכות על כוכבי הספארי. לקראת הצהריים, הבחין גל חממה, מטפל מהסוואנה האפריקנית כי אחד היענים הזכרים מתנהג מוזר וכשהתקרב אליו שם לב לחפץ זר שממלא את צווארו הארוך. 

היה ברור שמדובר בעניין שמצריך טיפול על מנת למנוע חנק וסכנת חיים. מיד כשדיווח על כך ליתר המטפלים, הגיע במהירות למקום ד"ר אלעד סמיט ווטרינר בספארי וירה חץ טשטוש ביען המפוחד. המטפלים יחד עם הוטרינר ניגשו בזהירות ובאסרטיביות להחזיק את היען תוך שד״ר אלעד סמיט שולף את החפץ מגרונו של היען. 

למרבית ההפתעה התגלה שם תפוח שלם שאמנם היה בוושט אך עמד לחסום את קנה הנשימה שלו בשל הלחץ על הקנה. בפעולה מיוחדת ותשומת לב מרשימה במיוחד ניצלו חייו של היען והוחלט בו ברגע ובסימן חנוכה לקרוא לו מרגע זה: ניסים. על שום הניסים שהיו לו באותו היום ואנו מאחלים לו עוד שנים ארוכות, לפחות כמו הצוואר שלו.

חשוב לומר שאמנם בשנים האחרונות מתמעטים המקרים של האכלת בעלי חיים בספארי מתוך הבנה שזה עלול לפגוע בבעלי החיים. חשוב להבין שגם פירות או ירקות, שנראים לעתים כמו דבר טבעי שבעלי החיים אוכלים, עלול לסכן את חייהם.

בספארי נמצאת תזונאית מוסמכת לתזונת בעלי חיים והתפריט נבחן בקפידה ונשמר היטב על ידי המטפלים המסורים. בספארי מבקשים מהמבקרים: "סמכו עלינו" ואל תאכילו את בעלי החיים. במקרה הזה זה נגמר בנס אבל ידענו מקרים מצערים בעבר ואנחנו רוצים לשמור על בעלי החיים היקרים שלנו.