תגובות במערכת הפוליטית לפיגוע: גנץ הורה על העלאת הכוננות במעברים

אחרי הפיגוע הלילה במעבר תאנים, במערכת הפוליטית מגיבים. שר הביטחון גנץ הורה על קיום תחקיר מקיף והעלאת כוננות ודריכות בכלל המעברים ביהודה ושומרון. "מחזק את כוחות הבטחון שפעלו כדי לסיים את האירוע", כתב לפיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/21 08:32 ב בטבת התשפב

תגובות במערכת הפוליטית לפיגוע: גנץ הורה על העלאת הכוננות במעברים
זירת פיגוע, אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

תגובות במערכת הפוליטית בעקבות הפיגוע במעבר תאנים: שר הביטחון בני גנץ שיבח את המאבטחים במקום על התגובה המהירה וביקש למסור איחולי רפואה שלמה למאבטח שנפצע בתקרית. הוא הנחה על קיום תחקיר מקיף, הפקת לקחים והעלאת כוננות ודריכות בכלל המעברים ביהודה ושומרון.

רכב שהגיח במהירות במעבר תאנים התנגש בעוצמה בביתן השמירה בו שהה המאבטח במקום. המאבטח, שאינו חייל, נפצע קשה וצוות מד"א שהוזעק למקם טיפל בו ופינה אותו לבית חולים תל השומר. מאבטחים אחרים שהיו במקום ירו במחבל, שחוסל. בהמשך התייצב מצב המאבטח וכעת הוא מוגדר בינוני.

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ הגיב: "שולח איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה למאבטח שנפצע קשה במחסום תאנים. מחזק את כוחות הבטחון שפעלו כדי לסיים את האירוע ולנטרל את המחבל. שמרו על עצמכם".

חבר הכנסת אופיר סופר כתב: "הפיגוע היום הוא המשך ישיר לפיגועים בירושלים ולזריקת האבנים האינטנסיבית בכבישי יו"ש. תזכורת למי שמתבלבל בממשלת ישראל ומרגיש שאנחנו לפני פריצת דרך לשלום. מחזק את ידי הלוחמים והמאבטחים ומתפלל לרפואת הפצועים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "פיגוע רודף פיגוע, חוסר המשילות בקואליציה עם האחים המוסלמים נותן גב לטרור להרים את הראש. הזהרנו שאסור לממשלה להישען על תומכי טרור והתוצאה היא גל טרור מסוכן. הגיע הזמן שממשלת ישראל תעביר מסר חד וברור למחבלים, ירי על מנת להרוג כל מחבל שמבצע פיגוע, צריכים להרוס את ביתו, לגרש משפחתו. רק כך תושג הרתעה ונצליח למנוע את הפיגוע הבא".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, איחל החלמה מהירה למאבטח הפצוע, ושיבח את תגובת המאבטחים שניטרלו את המחבל במהירות. "בשם כל תושבי השומרון מסרתי לראש הרשות, איחולי החלמה שלמה ומהירה למאבטח, סיפרתי לו שהלילה היינו עם ראשי ישובי השומרון, בקבר יוסף בשכם,  שם שמענו על הפיגוע, אמרנו יחד במקום פרק תהילים ותפילה לרפואתו של המאבטח שנפגע. נקווה שהוא ישוב לאיתנו בהקדם", שיתף דגן.

"תגובתם המהירה של המאבטחים, שמיד חתרו למגע וחיסלו את המחבל, ולא נרתעו מהקולות שנשמעו בימים האחרונים ראוייה לשבח. כך צריך, לא להסס ולפעול מול המחבלים ללא מורא וללא פחד, ידעו כל אוייבי ישראל כי מי שינסה לרצוח יהודי דמו בראשו", הוסיף דגן.