"הם תקועים בסרט רע של פעם": ועידת היסוד של תקווה חדשה

מפלגת תקווה חדשה התכנסה היום לחגוג את ועידת היסוד שלה, ובנאומו ירה גדעון סער לכל הכיוונים. מה הוא חושב על ממשלת השינוי ועל האופוזיציה, דעתו על איראן ומה מתכננת המפלגה להמשך

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/21 21:10 א בטבת התשפב

"הם תקועים בסרט רע של פעם": ועידת היסוד של תקווה חדשה
סער, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת תקווה חדשה היא מפלגה חדשה, והיום היא חגגה את ועידת היסוד שלה. בנאומו של יושב ראש המפלגה ושר המשפטים גדעון סער הוא פרש את משנתו והצהיר על המשך התפתחות המפלגה: "רק תקווה חדשה ככוח פוליטי מגובש במרכז – ימין, כמפלגה פטריוטית וממלכתית הפועלת לטובת המדינה, השומרת על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – תוכל להבטיח שלא יוכלו לקחת מאיתנו את החלום".

על החלילן מבלפור

על הקמת ממשלת השינוי אמר סער: "אנחנו גם הצלנו את הכבוד של המחנה הלאומי בישראל, שפסע ברובו בעיניים עצומות אחרי החלילן מבלפור תוך התנתקות מכל ערכי היסוד עליהם גדלנו. עשינו את המעשה הערכי הנכון. אני יודע להגן על ישראל ואזרחיה. מריכוז כח. מקיצוניות. משרירות – לב. מפגיעה בלתי מוצדקת".

"הם עצמם מבינים היטב שאנחנו הסכר. אבל הם עדיין לא מבינים את השינוי העמוק שהבאנו.
הם חושבים שיש כאן משהו זמני. הם מספרים לעצמם שבפעם הבאה (שמעתם את זה ארבע פעמים ברציפות) הם יביאו 61 מנדטים " מלא מלא". הם חיים בסרט. הם תקועים בסרט רע של פעם", אמר על חברי האופוזיציה.

על איראן אמר שר המשפטים: "הסכם בכל מחיר עם איראן שיכלול את הסרת הסנקציות ללא תמורה משמעותית רק יביא לערעור היציבות באזור, לחיזוק הקיצוניות. על המעצמות להבין את האחריות ההיסטורית ברגע מכריע זה ולהתייצב מול דהירתה של איראן לנשק גרעיני. כך או אחרת – ישראל תמיד תהיה נחושה לשמור על ביטחונה ולהבטיח את עתידה. אנחנו נותנים גיבוי לחיילים שלנו, וללוחמי משמר הגבול שביקשו להציל חיים מול מי שביקשו לשלול חיים".

"אני מתכוון לבנות את תקווה חדשה בשטח"

סער הצהיר על כוונותיו: "אני נחוש לבסס את "תקווה חדשה" כמפלגה עם מוסדות מתפקדים ופעילות. הועידה הזאת תכונס לדיונים ולהכרעות נדרשות בהמשך דרכנו. בחודשים הבאים אשקוד על הקמת מוסדות המפלגה, לצד היערכות לבחירות להסתדרות ולרשויות המקומיות. כנבחר ציבור - תמיד האמנתי בשטח. ואני מתכוון לבנות את תקווה חדשה בשטח, ביחד איתכם".

"אנחנו החלפנו את השלטון – ועכשיו אנחנו נשנה את הפוליטיקה הישראלית. להעדפת טובת המדינה על אינטרסים אישיים. להעדפת טובת האזרחים כולם על אינטרסים מגזריים", חתם. הערב (א') התפרסם סקר מנדטים בערוץ 12, ובו תקווה חדשה מקבלת 2.4 אחוזים ואינה עוברת את אחוז החסימה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן