גל בפתח? ארבעה מאומתים נוספים לאומיקרון בישראל

התפשטות האומיקרון בישראל: היום מתפרסם כי נוספו ארבעה מאומתים חדשים לזן, ומספרם בישראל עומד על אחד עשר | היום אושר מבע האנטיגן השלישי במערכת החינוך: "אנחנו יודעים לשחרר כשצריך ואנחנו יודעים להדק כשצריך", אמר בנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/21 18:59 א בטבת התשפב

ארבעה מאומתים נוספים לאומיקרון בישראל
אומיקרון, צילום: shutterstock

עד כה זוהו בישראל אחד עשר מאומתים שנחשפו לוראיינט אומיקרון, והיום (א') מתפרסם כי אותרו ארבעה מאומתים נוספים לווריאנט: שני מחוסני פייזר כולל בוסטר ששבו מצרפת, מחוסן מודרנה כולל בוסטר ששב מארה"ב ומחוסן פייזר כולל בוסטר מגע של שב מדרום אפריקה.

קיים חשד גבוה לעוד 24 מקרים של חשיפה לוראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מתוכם. בנוסף קיימים 14 מקרים נוספים, המוגדרים "בחשד נמוך" (דגימות שהוגדרו כחיובי גבולי) ונשלחו לבדיקה חוזרת.

היום (א') הממשלה אישרה את מבצע אנטיגן השלישי במערכת החינוך, שייצא לדרך החל ביום שלישי הקרוב ה-7 בדצמבר. על פי הוראת השעה, גני ילדים וכיתות א'-ו' שבהם חלה פגרת חנוכה, ואף בתלמודי תורה וסמינרים חרדים, יש להציג הצהרה חתומה בידי ההורים על ביצוע בדיקת אנטיגן עם תוצאה שלילית כתנאי לכניסה למוסד.

"יש כאלה שאומרים: 'אבל המצב כל-כך טוב בארץ אז למה אתם באים ומקשים'. הסיבה שהמצב טוב בארץ היא בגלל שאנחנו פועלים מהר והדוק. אנחנו יודעים לשחרר כשצריך ואנחנו יודעים להדק כשצריך. באי-הוודאות הנוכחית זה בדיוק הצעד הנכון. עדיף להיות זהירים בתחילה מאשר להתחרט על זה אחר כך", אמר בנט לאחר האישור.