אחרי הסערה: אושר מינויו של עמיר פרץ בדירקטוריון התעשייה האווירית

ועדת גילאור פסלה, הממשלה בכל זאת אישרה: היום אושר מינוי של עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר, לתפקיד יושב ראש דירקטוריון התעשייה האווירית. פרץ מסר: "אני חש כבוד גדול ביותר להתמנות כיו"ר החברה המהווה חלוץ עולמי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/21 17:02 א בטבת התשפב

אחרי הסערה: אושר מינויו של עמיר פרץ בדירקטוריון התעשייה האווירית
עמיר פרץ, צילום: Miriam Alster/Flash90

לאחר שנפסלה מועמדותו של עמיר פרץ בועדת גילאור, היום הצביע דירקטוריון התעשייה האווירית בעד המינוי ואישורו. פסילתו של פרץ עוררה ביקורת מצד גורמים שונים במערכת הפוליטית כולל מהצד הימני במפה. מינוי אדם שאינו חבר בנבחרת הדירקטורים של רשות החברות כולל הליך די מסובך: נדרשים תנאים מיוחדים המוכיחים שהמועמד הוא בעל ניסיון מהותי הנדרש לתפקיד ושנבחר בהליך תחרותי.

שר הביטחון גנץ פעל לבחירתו של פרץ, ובהצבעה בממשלה מספר שרים נמנעו בעקבות הביקורת הציבורית. השרה מרב מיכאלי אמרה: "הממשלה שלנו מגיעה אחרי ממשלה שפגעה קשות בשומרי הסף ולכן יש לנו אחריות מיוחדת בחיזוקם. אין חולקת שלפרץ יש כישורים רלוונטיים לתפקיד, אבל בהחלטת הוועדה מופיעה גם הזיקה הפוליטית החזקה מאד לשר הביטחון שאחראי על החברה".

לאחר האישור מסר פרץ: "אני מודה לממשלת ישראל, ובמיוחד לשר הביטחון בני גנץ ולשר האוצר אביגדור ליברמן, שהאמינו בי והפקידו בידיי את אחת המשימות החשובות למדינת ישראל ולביטחונה. אני מודה לחברי הדירקטוריון על הצבעתם, ומתכוון לפעול בשיתוף פעולה אתם ועם חברי הנהלת החברה בכדי שכל מאמצנו ינותבו לחיזוק התעשייה האווירית כחברה מובילה בתחומים הרגישים והחשובים ביותר".

הוא הוסיף: "מבחינתי, העובדים הם ההון האנושי העיקרי של החברה אותו יש לטפח, ולכן נפעל בשיתוף פעולה עם העובדים ונציגיהם. התעשייה האווירית הינה אבן יסוד בביטחון מדינת ישראל וכלכלתה. אני חש כבוד גדול ביותר להתמנות כיו"ר החברה המהווה חלוץ עולמי בפיתוחים טכנולוגיים לעולמות הצבאיים והאזרחיים ומוצריה נמכרים לכ- 100 מדינות ברחבי העולם. ועכשיו, בואו ניגש לעבודה".