הנשיא הרצוג: אם לא יושג פתרון דיפלומטי עם איראן - כל האופציות על השולחן

בטקס קבלת כתב ההאמנה של שגריר ארצות הברית בישראל, תומאס ניידס, התייחס נשיא המדינה לסוגיית הגרעין האיראני והבהיר: "ישראל תברך על פתרון דיפלומטי - אבל תגן על עצמה בעצמה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/12/21 16:05 א בטבת התשפב

הנשיא הרצוג: אם לא יושג פתרון דיפלומטי עם איראן - כל האופציות על השולחן
הנשיא הרצוג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום (א') את טקס קבלת כתב ההאמנה של שגריר ארצות הברית בישראל, תומאס ריצ'ארד ניידס, שנכנס לתפקידו והתייחס לסוגיית הגרעין האיראני שנידונה בימים אלה והבהיר את עמדתה של ישראל בדומה לראש הממשלה נפתלי בנט.

"בלי ספק האתגר הגדול העומד בפני ישראל וארה"ב הינו האיום המשותף של איראן", אמר הנשיא הרצוג והבהיר כי, "אנו עוקבים מקרוב אחר המשא המתן של הקהילה הבינלאומית עם איראן. ישראל תברך על פתרון דיפלומטי מקיף שיפתור אחת ולתמיד את סוגיית איום הגרעין האיראני. במקרה שלא יושג פתרון כזה ישראל שומרת את כל האופציות על השולחן, ואם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט בצעדים נחרצים בנושא זה—ישראל תעשה זאת. ישראל תגן על עצמה בעצמה".

https://twitter.com/i/broadcasts/1DXGyDzeoNPKM

"אבקש לנצל את ההזדמנות הזו להביע את הערכתי העמוקה לנשיא ביידן על תמיכתו הבלתי נלאית ומחויבותו חסרת הפשרה לברית הברזל בין ארה"ב לישראל. זהי ברית שחייבת להיות מעל כל פוליטיקה מפלגתית, אשר זוכה לתמיכה של כל ממשל באשר הוא. שתדע, אדוני השגריר, שעבור אזרחי ישראל, יש לכך משמעות לאין שיעור", אמר נשיא המדינה.

הרצוג הוסיף ואמר כי, "אני יודע, השגריר ניידס, כמה אכפת לך מהקשר בין ארצות הברית לישראל וכי אתה מתכוון לפתח ולהעמיק אותו בתקופת שירותך. ישראל מצפה לעבוד ביחד בהרמוניה ובשיתוף מלא. אתה מגיע לאזור שבו יותר תקווה. הסכמי אברהם שינו לחלוטין את המצב האסטרטגי והאזורי".