אבן שיש לה הופכין: תינוקת בת שנה ניצלה מחנק

תינוקת מחדרה הגיעה עם אמה לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי הלל יפה לאחר שהחלה להשתעל בפתאומיות. לאחר סדרת בדיקות הוכנסה התינוקת לחדר ניתוח שם מצאו הרופאים אבן קטן בריאתה השמאלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/21 13:13 א בטבת התשפב

אבן שיש לה הופכין: תינוקת בת שנה ניצלה מחנק
האבן שנמצאה בריאתה של התינוקת, צילום: דוברות הלל יפה

תינוקת בת שנה וחודש מחדרה הגיעה לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי הלל יפה עם שיעול שהחל בפתאומיות. לדברי האם, התינוקת זחלה על הרצפה ולפתע החלה להשתעל ללא הפסקה. מיד חשדה כי בלעה מאכל כלשהוא והובילה אותה במהירות לבית החולים.

בבדיקה גופנית ובצילום חזה אבחנו הרופאים כי כניסת האוויר בריאה השמאלית נמוכה מבריאה הימנית וחשדו כי שאפה גוף זר. התינוקת הובהלה במהירות לחדר הניתוח ותחת הרדמה מלאה הוחדר לריאותיה ברונכוסקופ- מכשיר אנדוסקופי שבקצהו מצלמה זעירה, כדי לבדוק האם נמצא גוף זר.

הפעולה בוצעה על ידי ד"ר מיכאל קוצ'וק - מנהל יחידת ריאות, ד״ר ורד ניר מנהלת שירות ריאות ילדים וד"ר מוחמד טאהה, רופא בכיר במחלקת אף אוזן גרון וכירורגיית ראש צוואר. הרופאים הופתעו לגלות כי בריאה השמאלית ישנה אבן בגודל של כ-3-4 מ"מ אשר חסמה את הריאה השמאלית. הם הוציאו את האבן בהצלחה והתינוקת אושפזה במצב טוב במחלקת ילדים להשגחה.

ד״ר מוחמד טאהה, שביצע את הפעולה בתינוקת, ציין: "אנו נתקלים לא פעם בשאיפה של גופים זרים- החל מתינוקות זעירים ועד ילדים מתבגרים. במקרה הזה, במידה שלא היינו מוציאים את האבן בזמן, יכלה להתפתח דלקת ריאות, ובפרט בתינוקות ופעוטות, הדבר עלול להגיע עד לכדי כריתת ריאה. לשמחתנו הפעולה בוצעה בהצלחה והתינוקת הרגישה טוב, ולאחר השגחה של כיממה שוחררה לביתה".