נשות הכותל הכניסו ספר תורה לכותל המערבי וקראו בו בעזרת הנשים | צפו

עשרות נשים רפורמיות וקונסרבטיביות הכניסו ספר תורה לעזרת הנשים בכותל המערבי "בצל חשש כבד מאלימות בשל ההסתה מצד הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין" | בן גביר: "אתן לא רצויות כאן, לא מייצגות אף אחד, תסתלקו מכאן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/12/21 09:01 א בטבת התשפב

נשות הכותל הכניסו ספר תורה לכותל המערבי וקראו בו בעזרת הנשים | צפו
נשות הכותל קוראות בתורה בכותל המערבי, צילום: נשות הכותל

עשרות מנשות הכותל הגיעו הבוקר (א') להתפלל את תפילת ראש חודש בעזרת הנשים בכותל המערבי וקראו במקום בספר תורה. "אנחנו שמחות וגאות לקרוא בתורה בכותל המערבי ולהשמיע קול נשי במקום, בראש חודש ובחג החנוכה", אמרה יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל. 

עם זאת היא הוסיפה: "הקריאה לאלימות מצד מנהיגי הציבור החרדי ערב ראש חודש, מחדדת שוב את הצורך הדחוף ביישום מתווה הכותל. ממשלת ישראל חייבת לאשר את המתווה ולהביא שקט ושלווה לכותל".

בהודעת התנועה נכתב כי התפילה והקריאה בתורה בכותל המערבי, נעשו "בצל חשש כבד מאלימות בשל ההסתה מצד הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין, שקראו לציבור 'לעשות הכל' כדי לשמור על 'קדושת הכותל'". 

חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר הבוקר כי הרפורמיות התחייבו כי לא יכניסו ספר תורה בכותל כדי שלא ליצור מהומות וחברי הכנסת מצדם התחייבו שלא להגיע. הבוקר, טען בן גביר, הפרו הרפורמיות את התחייבותן והכניסו ספר תורה לרחבת הכותל. "אל תחללו את הכותל, הכותל גם של חילוניים, גם של מסורתיים, גם של דתיים, גם של חרדים, אתן לא רצויות כאן, לא מייצגות אף אחד, תסתלקו מכאן".

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר הבוקר כי קבוצת נשות הכותל פעלה לכל אורך הדרך בניגוד להחלטות היועץ המשפטי לממשלה והחלטת בית המשפט. "למרות שהחוק אוסר על קיום הפגנות ומחאות ברחבת הכותל המערבי, פעלו בניגוד לתקנות ולבשו חולצות מחאה. בנוסף, הוכנס ספר תורה בניגוד לנהלים".

מנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי, עדן שמעון, ניגש אל קבוצת נשות הכותל והזכיר להן את הסיכום מול משרד המשפטים ועל כך שהן מפירות את נהלי המקום והחלטת בית המשפט והתחייבותן לנשיא המדינה ומלבות את המחלוקת ברחבת כותל המערבי.

"הקרן למורשת הכותל המערבי מצירה על האירועים בראשי חודשים בכותל המערבי וקוראת לציבור להשאיר את הכותל המערבי כמקום קדוש ומאחד. הלילה, יודלק נר שמיני של חנוכה ברחבת הכותל המערבי בסימן אחדות ואהבת ישראל", נמסר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן