ירי והצתת מבנים: התפרעויות באום אל פאחם כנקמה על רצח

רחובות אום אל פאחם בוערים: מבנים בעיר הוצתו הערב לצד ירי מאסיבי בין שתי חמולות בעיר, הרקע הוא אירוע רצח שבוצע הבוקר | כוחות משטרה פועלים במקום

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/12/21 21:10 כח בכסלו התשפב

ירי והצתת מבנים: התפרעויות באום אל פאחם כנקמה על רצח
אום אל פאחם בוערת, צילום: דוברות המשטרה

מהומות באום אל פאחם: כוחות משטרה גדולים ממשיכים לפעול כעת באום אל פאחם לאחר הפרות סדר שאירעו לפני זמן בעיר בעקבות הרצח שאירע בעיר הבוקר (ה'). לפני זמן קצר התקבל דיווח על פורעי סדר שהגיעו למתחם בעיר אום אל פאחם בו שהתה לדעתם של הפורעים משפחה המסוכסכת עם משפחתם.

הפורעים העלו באש על פי החשד מבנה הנמצא בתוך המתחם ובמקביל בוצע ירי ויידוי אבנים לעבר בתים נוספים הסמוכים לו. עד כה אין נפגעים. כוחות משטרה גדולים שהגיעו למקום בפיקוד מפקד המרחב - איתן מנשה נכנסו למתחם ופיזרו את פורעי הסדר תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כרגע השוטרים ממשיכים בביצוע סריקות במקום והשקט נשמר.

נזכיר כי הבוקר בוצע ירי באום אל פאחם במהלכו נורו 2 יושבי רכב ונפצעו באורח קשה, אחד מהם, גבר בן 33 מת מפצעיו בבית החולים. כתוצאה מהירי איבד נהג הרכב את השליטה על רכבו ופגע במשאית שחלפה בכביש. המשטרה פתחה בסריקות עם קבלת דיווח על ירי לעבר רכב באום אל פאחם.


(מהומות באום אל פאחם, ארכיון).

האלימות בחברה הערבית לא נפסקת והבוקר סיפרו במשטרת ישראל כי מעל ל-2000 אמצעי לחימה ביניהם 600 נשקים נתפסו מתחילת השנה במחוז הצפוני וכנגד 357 חשודים הוגשו כתבי אישום בעבירות אמצעי הלחימה. 

במשטרה מספרים כי, "שוטרי מחוז צפון נלחמים מלחמת חורמה כנגד תופעת הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית. השוטרים שנמצאים בחזית המאבק חותרים למגע ונאבקים על כל תפיסת כלי נשק ופועלים במגוון אמצעים מתקדמים לאתר את העבריינים שנמצאים בדרכם לבצע ירי ולתפוס אותם על חם".