הריגול משתלם: תושבת טייבה צילמה בסיסים עבור חיזבאללה ותשב בכלא 10 חודשים בלבד

בית המשפט המחוזי גזר 30 חודשי מאסר על מאי-בת מסארווה, תושבת טייבה עקב עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לחיזבאללה על בסיסי צה"ל, מערכות כיפת ברזל ובית החולים רמב"ם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/21 11:10 כח בכסלו התשפב

הריגול משתלם: תושבת טייבה צילמה בסיסים עבור חיזבאללה ותשב בכלא 10 חודשים בלבד
צילמה מערכת כיפת ברזל, אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

30 חודשי מאסר נגזרו אתמול על מאי-בת מסארווה בבית המשפט המחוזי בלוד, לאחר שנענתה לפניית פעיל חיזבאללה מלבנון, ובמשך תקופה צילמה והעבירה לו צילומים של כלי רכב צבאיים, גדר המערכת באזור ראש הנקרה, נקודת תצפית בשכונת סטלה מאריס, נמל חיפה, בסיס חצרים, מערכת כיפת ברזל ואזור מעבר ארז. כמו כן, בעקבות תקרית צבאית במעורבות ארגון הטרור בגבול הצפון, העבירה הנאשמת לבקשת הפעיל תצלומים מזמן אמת של בית החולים רמב"ם.

על פי המתואר בעובדות כתב האישום המתוקן, במהלך 2018 ,פעיל בארגון חיזבאללה בשם עלי המתגורר בלבנון פנה לנאשמת דרך חשבון הפייסבוק, ולאחר היכרות קצרה בין השניים, החל עלי לבקש מהנאשמת לבצע עבורו פעולות שונות במדינת ישראל ובין היתר צילומים של מקומות אסטרטגיים וצבאיים.

אירוע חריג נוסף התרחש במהלך חודש דצמבר 19, כשעלי פנה למסארווה והעביר לה פרטים על הרצאה של העיתונאי יוסי מלמן בנושא חיזבאללה וישראל, וביקש ממנה להשתתף בהרצאה ולהפנות למרצה שאלה שניסח עבורה: "האם יש סיכוי למלחמה בין חיזבאללה לישראל?". הנאשמת פעלה כדברו ואף הקליטה את השאלה והתשובה שניתנה על ידי המרצה ושלחה לעלי את הדברים.

כאמור, על מסארווה נגזרו 30 חודשי מאסר בפועל, שיכללו את תקופת מעצרה שהחלה בחודש מרץ 2020, קרי נשארו לה עוד עשרה חודשי מאסר בלבד. בנוסף נגזרו עליה 12 חודשי מאסר על תנאי, למשך שלוש השנים הקרובות.

בנימוקי העונש ציין בית המשפט כי אמנם נטילת האחריות של מסארווה היא חלקית בלבד וכי היא מצמצמת מחומרת התנהלותה ונוטה להשליך את האחריות על גורמים חיצוניים וכן שירות המבחן התרשם שלא ניתן לשלול סיכון להישנות ביצוע עבירות בעתיד, אך לקח בחשבון את היותה של הנאשמת צעירה ללא עבר פלילי וכן את תנאי המאסר הקשים שלה והעובדה כי הפגיעה כתוצאה ממעשיה הייתה ברף הבינוני.

"פוטנציאל הנזק לישראל - ברף הגבוה ביותר"

במסגרת הטיעונים לעונש ציינה עו"ד שחף קליינמן-שמעוני מפרקליטות מחוז מרכז כי "מדובר בעבירות שחותרות תחת קיומה של מדינת ישראל. פוטנציאל הנזק למדינה בסיוע לארגון כזה הוא ברף הגבוה ביותר. הנאשמת לא היתה פאסיבית בפעולותיה אלא מאוד אקטיבית, נסעה במיוחד למקומות, וכאשר לא התאפשר לה היא נסעה שוב למחרת".

"לא ניתן לקבל שאזרחית שמקבלת זכויות מהמדינה, בוחרת לחתור תחת קיומה. בהיותה אזרחית, המדינה נותנת בה אמון ולכן יש קושי להתחקות אחר מעשיה. אורך התקופה בה פעלה הנאשמת במשך שנה וחצי מהווה נסיבה נוספת לחומרה". לאור זאת, עתרה פרקליטות מחוז מרכז לעונש מאסר של 3.5 שנות מאסר בפועל, וזאת על מנת להעביר מסר לפיו, "ישראל לא תשקוט על שמריה במאמץ להגן על עצמה מפני אלו המעוניינים להביא לחורבנה, כך שיידע כל אזרח ישראלי שהמחיר בגין מעשים כאלה הוא ענישה חמורה שתעביר מסר ברור וחד".